Vzdelávanie a rozvoj dospelých

Trojročné bakalárske štúdium

Školné

od 1190 €
za semester

Miesto

Bratislava

Titul

Bakalár (Bc.)

Prihláste sa na akademický rok 2024/25!

Zaujíma vás štúdium a kariéra v oblasti vzdelávania dospelých? Pridajte sa k nám a študujte tento študijný program u nás.

Budete schopní navrhovať a realizovať vzdelávacie programy, nadobudnete lektorské zručnosti a schopnosť analyzovať vzdelávacie potreby cieľových skupín. Budete rozumieť didaktickým, psychologickým a iným metódam, ktoré sú účinné pri vzdelávaní dospelých.


Uplatnenie:

  • Personálny manažér

  • Manažér/metodik v agentúre pre odborné

    vzdelávanie

  • Špecialista na rozvoj ľudských zdrojov

  • Kariérny poradca

  • Lektor

Kľúčové oblasti štúdia:

  • Andragogika

  • Pedagogika

  • Psychológia

  • Všeobecná a vývinová psychológia

  • Didaktika

Na Ambis môžete novo študovať aj dištančne (online)

Aké „dvere“ ti toto štúdium otvorí?

Nájdete skvelé príležitosti v oblastiach, ako sú ľudské zdroje, vzdelávanie, verejná správa a ďalšie. Konkrétne budete môcť pracovať napríklad vo vzdelávacích agentúrach ako manažér alebo metodik.

Pomôžeme ti pripraviť sa na tvoju budúcu kariéru!

Počas štúdia sa dozviete o špecifikách psychologického vývoja jednotlivcov a dynamike skupinového života. Získate poznatky z andragogických vied a myslenia. Osvojíte si zásady výchovnej práce s dospelými a budete schopní vykonávať kvalifikované činnosti, napríklad v oblasti riadenia ľudských zdrojov.

Vyučujúca presne vie,
o čom hovorí.

Na študijnom ma poznajú po mene.

Každá chvíľa v škole je pre mňa užitočná.

Zaujíma nás názor našich študentov

„Na škole Ambis študujem odbor Marketingová komunikácia. Ako kľúčovú výhodu oproti iným školám určite považujem pedagogický personál. Na väčšine predmetov nás učia ľudia z praxe, takže sa dozvieme, ako to naozaj funguje. Nedá mi nespomenúť aj voľný čas, ktorým každý z nás disponuje. Vďaka tejto škole stíham brigádu a koníčky bez problémov."

- Romana, Marketingová komunikácia


,,Na túto školu som sa prihlásila, pretože som o nej dostala veľmi pozitívne recenzie. Vybrala som si kombinované štúdium, ktoré sa dá ľahko zvládnuť s prácou. Online výučba mi vyhovuje, pretože učitelia sa nás snažia do svojich hodín zapojiť.“

- Aneta, Manažment a hospodárenie vo verejnej správe


"Vďaka prístupu vyučujúcich a ich skúsenostiam aj mimo akademického prostredia bolo štúdium zaujímavé a plné príkladov z praxe. Okrem teórie ponúkali pohľad na reálne podnikateľské scenáre, čo je najmä pri tomto obore veľmi dôležité. Vďaka programu Erasmus som mala možnosť ísť študovať na zahraničnú univerzitu do Španielska a spoznať tak nových ľudí, zlepšiť si jazykové schopnosti a vyskúšať si život v inej krajine."

- Veronika, Ekonomika a manažment podniku


Chcem sa prihlásiť na štúdium!

Poskytnite nám o sebe niekoľko informácií a my sa vám ozveme s pozvánkou na pohovor.

Kde môžem vykonávať prax?


Ako vyzerá štúdium na Ambis? Pozrite si referenčnú stránku!

Orientačný študijný plán

Pozrite sa na predmety, ktoré absolvujete od 1. do 6. semestra, a na to, čomu sa budete venovať. Ak vám niečo nie je jasné, napíšte nám.

Názov predmetu
Spôsob ukončenia
Typ predmetu

1. Semester

skúška
povinný

Cieľ predmetu:

Predmet by mal priniesť jeho absolventom informácie o pedagogike ako základnej vednej disciplíne zaoberajúcej sa výchovou, vzdelávaním a školstvom.

Výstupy z učenia:

  1. Zoznámenie študentov so základnými pedagogickými disciplínami, zložkami výchovy, etapami výchovného procesu a základmi metodológie výskumu v pedagogike.

Obsah predmetu:

  1. Úvod do predmetu, prehľad povinnej a odporúčanej literatúry, podmienky a požiadavky na ZK. Zadanie seminárnych prác. Pedagogika ako vedný odbor, predmet pedagogiky, metódy pedagogiky, pedagogika a iné vedy, štruktúra pedagogiky.
  2. Vývoj názorov na výchovu a vzdelávanie od staroveku po súčasnosť.
  3. Systém pedagogických disciplín. Faktory rozvoja ľudského jedinca – dedičnosť – prostredie – výchova. Podmienky výchovy.
  4. Výchova ako predmet pedagogickej vedy. Výchova a sebavýchova. Rysy výchovy, výchovné ciele a výchovné štýly.
  5. Činitelia výchovy. Pedagóg, vychovávaný jedinec, výchovné prostriedky. Pedagogické princípy.
  6. Výchovný proces a jeho etapy. Efektivita výchovného procesu. Výchovné zásady.
  7. Základné pedagogické pojmy a ich vzájomné vzťahy. Terminologické problémy. Vzdelávanie, vzdelanie, vyučovanie, učenie.
  8. Študent a školská trieda, skupinová interakcia, výchovný systém školy.
  9. Osobnosť učiteľa, typológia učiteľa, význam a osobnosť učiteľa, učiteľ a etika jeho práce, kompetencie pedagóga, štandardy učiteľskej kvalifikácie.
  10. Metodológia pedagogiky, základy výskumu v pedagogike. Metódy pedagogického výskumu.
  11. Sociálne prostredie mládeže, pedagogické problémy využitia voľného času.
  12. Výchovná funkcia rodiny, súčasné probémy v rodinnej výchove, spolupráca školy s rodičovskou verejnosťou

Cieľ predmetu:

Obsah predmetu je zameraný na výklad, súvislosti a porozumenie pojmov z oblasti základných odborov psychológie, na porozumenie a aplikáciu poznatkov v konkrétnych prejavoch poznávacích procesov, správania a prežívania človeka. Poslucháči budú špecifikovať prístupy k osobnosti, identifikovať faktory, ktoré sa podieľajú na jedinečnosti osobnosti. Psychológia študuje procesy, stavy a vlastnosti, a to ako ich vývoj, tak aj zmeny vplyvom sociálnych, fyzikálnych, ekonomických a iných podmienok.

Po úspešnom absolvovaní predmetu budú študenti schopní:

  1. Pomenovať vybrané myšlienky autorov v obdobiach pred vznikom vedného odboru psychológie.
  2. Opísať základné zameranie vybraných smerov psychológie v 20. storočí.
  3. Definovať základné psychologické kategórie.
  4. Vysvetliť funkcie a súvislosti psychických procesov a stavov.
  5. Analyzovať intervenciu aktivačných motivačných komponentov osobnosti.
  6. Rozlíšiť vybrané prístupy k osobnosti.
  7. Posúdiť intervencie vlastností osobnosti v konkrétnych prejavoch správania a emócií.
  8. Porovnať usporiadanie pracovného priestoru a jeho vplyv na komunikáciu.

Osnova:

  1. Vznik psychológie ako vedeckého odboru.
  2. Psychologické disciplíny.
  3. Osobnosť, biologická a sociálna determinácia osobnosti.
  4. Motivácia.
  5. Inteligencia, schopnosti, tvorivosť.
  6. Pojem a podstata duševnej činnosti.
  7. Psychológia poznania.
  8. Vnímanie a jeho poruchy.
  9. Pojem a podstata pozornosti.
  10. Vymedzenie pamäte.
  11. Myslenie a reč.
  12. Konatívne procesy – emócie-city.
  13. Konatívne procesy – voľné rokovania.
skúška
povinný

Cieľ predmetu:

Vyučovaný predmet osvetľuje študentom všeobecné základy filozofie a filozofickej etiky. Študentom je približovaná súvislosť filozofie a etiky s ich profesiou a ďalšími humanitnými vedami. Teoretická príprava bude sprevádzaná čítaním filozofických textov a diskusií nad nimi na základe pripravených otázok. Študenti vyskúšajú aplikovať osvojené teoretické znalosti na jednotlivých prípadoch. V časti venovanej etike sa zameriame na základné etické teórie. Študenti sa naučia chápať etické dilemy ako je šikanovanie, eutanázia atď. z rôznych hľadísk. Študenti ďalej porozumejú komplexnosti etickej situácie a jej hlavným momentom. Kurz predpokladá znalosti všeobecných humanitných vied v rozsahu obvyklého stredoškolského vzdelania.

Po úspešnom absolvovaní predmetu budú študenti schopní:

  1. Základná orientácia v dejinách filozofie, znalosť ich hlavných historických postáv.
  2. Pochopenie významu a vplyvu filozofie ostatných (nielen) humanitných vedách.
  3. Orientácia a znalosť základných filozofických pojmov a teórií.
  4. Pochopiť etiku ako disciplínu, týkajúcu sa spôsobu myslenia, hodnotových postojov, mravných citov a medziľudských vzťahov.
  5. Získať vhľad do riešenia etických dilem.
  6. Orientovať sa v čítaní filozofických a odborných textov.
  7. Byť schopný na základe absolvovaných prednášok a cvičení aplikovať získané poznatky na vlastnú prax.

Obsah predmetu:

  1. Čo je filozofia - Miesto filozofie v ľudskom vedení a jej vzťah k reálnym a formálnym vedám, predmet a metóda filozofie, motivácia filozofického pýtania, základné filozofické disciplíny.
  2. Antická filozofia - Prechod od mýtu k logu, zásada sporu v Parmenidove filozofii, sofistika a Sókratés-metóda sokratovského dialógu, Platón – mýtus o jaskyni ako archetyp európskeho poňatia poznania a výchovy, Aristotelés otec vedních disciplín, ofie-Skepticizmus, stoicizmus, epikureizmus. Rôzne riešenie otázky strachu zo smrti, základné relativistické argumenty skeptikov.
  3. Stredoveká filozofia - Premena sveta v stredoveku, poňatie človeka ako imago dei, desatoro ako základný morálny kódex, patristika a základné myšlienky sv. Augustína, nadväznosť na antiku, scholastika, univerzitná tradícia, sv. Tomáš Akvinský.
  4. Moderná filozofia - Racionalizmus a empirizmus a jeho hlavní predstavitelia, počiatky modernej vedy u F. Bacona a R. Descarta, Rousseauovský skepticizmus, odmietnutie vied, základné teórie štátu a spoločenské zmluvy-Locke, Hobbes, Rousseau, Grotius.
  5. Filosofia prelomu 19. a 20. storočia - Immanuel Kant ako medzník v dejinách filozofie, nemecká klasická filozofia-problematika dejín, vznik filozofie dejín, cesta k 20. storočiu Schopenhauer, Nietzsche, Comte.
  6. Základné filozofické smery a problémy 20. storočia - fenomenológia (E. Husserl, M. Heidegger, J. Patočka), existencializmus (K. Jaspers, JP Sartre, A. Camus.), analytická filozofia (L. Wittgenstein.), Filozofická problematika jazyka a
  7. Postmoderna - Vzťah moderny a postmoderne, postava JF Lyotarda, kultúrne, hodnotové a spoločenské zmeny v postmoderne, základné postmoderné osobnostné vzorce podľa Z. Baumana.
  8. Etika - Úvod do filozofickej disciplíny, základné pojmy etika, morálka, mravnosť, historický pôvod-Sókrates, Platón a sofisti.
  9. Základné etické teórie - Teória cností u Platóna a Aristotela, deontologická etika Kantova, utilitaristická etika, základy moderných etických prístupov: etika spravodlivosti a etika starostlivosti.
skúška
povinný

Cieľ predmetu:

Sociológia skúma zložito štruktúrovanú spoločnosť, čo sa prejavuje aj v jej členitej obsahovej štruktúre, ktorá vstupuje do všetkých spoločenských vied. Obsahom predmetu je vhľad do základov sociologickej problematiky, zoznámenie nielen s kľúčovými pojmami, ale aj s historickou tradíciou tohto vedného odboru, s najčastejšie používanými metódami a technikami empirických výskumov. Vyústením je potom spoločné zamyslenie nad niektorými spoločenskými problémami, ktoré riešia alebo by mala riešiť súčasná sociológia.

Po úspešnom absolvovaní predmetu budú študenti schopní:

  1. Orientovať sa v kľúčových sociologických pojmoch.
  2. Poznať miesto a špecifiká sociológie v systéme vied.
  3. Orientovať sa v dejinách sociológie.
  4. Porozumieť historickým a gnozeologickým podmienkam vzniku sociologickej reflexie sveta.
  5. Chápať sociologické poňatie sociálnej reality.
  6. Porozumieť sociálnym procesom v súčasnej spoločnosti.
  7. Chápať a ovplyvňovať svoje miesto a postavenie v spoločnosti.

Obsah predmetu:

  1. Vymedzenie, predmet a funkcie sociológie - Čo je sociológia. Aké témy skúma Sociológia ako veda.
  2. Vznik sociológie a periodizácia dejín sociológie - História sociológie. Hlavní predstavitelia.
  3. Základné sociologické teórie - Predstavenie základných sociologických teórií.
  4. Kultúra, spoločnosť a jedinec
  5. Kultúra a spoločnosť ako téma sociológie. Kultúra a jej atribúty. Rozmanitosť kultúr.
  6. Socializácia - Socializácia jej činitelia. Vybrané sociologické teórie socializácie. Resocializácia.
  7. Rodina - Rodina ako sociologická téma. Manželstvo a jeho alternatívy.
  8. Sociálne normy, sociálna kontrola, patológia a deviácia - Sociálne normy a sociálna kontrola v sociológii. Deviácia ako sociologická téma. Rizikové správanie a patológie.
  9. Sociálna štruktúra, sociálna stratifikácia, nerovnosti - Stratifikačné mechanizmy spoločnosti. Sociálne skupiny. Sociálna mobilita.
  10. Sociológia výchovy a vzdelania - Vzdelanie ako stratifikačný mechanizmus. Škola ako spoločenská inštitúcia. Ekonomický systém a práca. Sociológia byrokracie a organizácie. Pracovný trh v SR. Sociálne nerovnosti na trhu práce.
  11. Demografia a urbanizácia - Sociológia mesta. Demografia a vývoj spoločnosti.
  12. Metódy a techniky sociologického výskumu - Základné výskumné metódy. Využitie sociologických výskumných metód v praxi.
zápočet
povinný

Cieľ predmetu:

Cieľom predmetu je zjednotiť a rozšíriť základné znalosti a zručnosti študentov pri využívaní textových a tabuľkových komponentov kľúčových kancelárskych programov (MS Office, Open Office, Google nástroje). Dôraz je kladený na efektívnu spoluprácu a komunikáciu v on-line prostredí so zameraním na vybrané cloudové aplikácie. Čiastkovým cieľom predmetu je základná tvorba obsahu v digitálnom prostredí aj mimo základných kancelárske nástroje. Všetky tieto zručnosti sú zasadené do rámca autorskoprávnych aspektov pri používaní digitálnych nástrojov.

Po úspešnom absolvovaní predmetu budú študenti schopní:

  1. Opísať možnosti, výhody aj riziká desktopových aj online kancelárskych nástrojov.
  2. Aplikovať základné znalosti kľúčových kancelárskych programov a ich funkcií pri tvorbe textových dokumentov a tabuliek.
  3. Aplikovať princípy tímovej spolupráce v online prostredí.
  4. Tvoriť digitálny obsah pomocou voľne dostupných cloudových služieb.
  5. Určiť problémy a riziká spojené s pohybom v online prostredí a vedieť im predchádzať.

Obsah predmetu:

  1. Základný technologický slovník – všeobecne používané pojmy a definície v oblasti digitálnych zručností.
  2. Kancelárske aplikácie v modernom poňatí – Desktop/online (aké sú výhody a nevýhody), Open source nástroje, O365 a Google Wokrspace – základné princípy používania.
  3. Efektívna úprava textových dokumentov – práca so štýlmi, oddielmi a ich praktické využitie, hlavičky a päty, nastavenie dokumentu.
  4. Ako správne upraviť akademický text v textovom editore – vkladanie citácií, poznámky pod čiarou, tvorba obsahu dokumentu.
  5. Užitočné nástroje v textových editoroch – tvorba titulkov, práca s doplnkami, stavebné bloky, netextový obsah.
  6. Základné úkony v Exceli a Tabuľkách – adresovanie, názvy buniek a oblastí, jednoduché funkcie (autosum, keď), nástroj Tabuľka.
  7. Práca s dátami v Exceli a Tabuľkách – filtrovanie, radenie, dynamické doplňovanie, podmienené formátovanie.
  8. Užitočné online nástroje pre tvorbu digitálneho obsahu – tvorba obsahu (Canva) a úprava obrázkov (Photopea); tvorba emailového newslettera, záznam obrazovky, práca s dokumentmi vo formáte pdf, konverzia súborov.
  9. Ukladanie dát v cloude – riziká a možnosti; nástroje a ich výhody/nevýhody (Onedrive, Gdisk, Dropbox atď.), prístup prostredníctvom mobilných aplikácií.
  10. Online komunikácia a spolupráca – efektívna práca s emailom, textová / video komunikácia – nástroje a možnosti; zdieľanie dokumentov pri práci v tíme, plánovanie času a úloh.
  11. Autorskoprávne aspekty v kybernetickom – netiketa, digitálna stopa, licencie (Open source, Creative Commons), Open Access.
  12. Tipy a triky pre efektívne využitie kancelárskych nástrojov – ďalšie aplikácie v prostredí Office365 alebo Google Workspace.
skúška
povinný

Cieľ predmetu:

v konkrétnych príkladoch v akademickom prostredí. Predmet rozvíja znalosti a schopnosti študentov potrebné pri výbere témy, určenie cieľov, metód a postupov odbornej práce vrátane hodnotenia zdrojov, autorskej etiky a prezentácie výsledkov.

Po úspešnom absolvovaní predmetu budú študenti schopní:

  1. Efektívne vyhľadávať a triediť zdroje na základe ich presnosti a spoľahlivosti.
  2. Používať metódy a formy citovania a eliminovať prípadné možnosti plagiátorstva.
  3. Definovať základné charakteristiky odborného textu a vybrať vhodné metódy spracovania odborného textu.
  4. Aplikovať zásady odbornej práce na konkrétnu tvorbu požadovaného odborného textu.

Obsah predmetu:

  1. Úvod do tvorby odborných textov.
  2. Tvorba a zásady písania odborných textov.
  3. Štylistické, gramatické a typografické zásady.
  4. Citácia I. – štýly, forma a spôsoby citovania.
  5. Citácia II. – praktické príklady a využitie.
  6. Plagiátorstvo
  7. Práca s témou.
  8. Spôsoby vyhľadávania informácií.
  9. Elektronické informačné zdroje.
  10. Hodnotenie zdrojov a informácií, etika vedeckej práce.
  11. Kritické myslenie v práci s informáciami.
  12. Publikovanie a prezentácia informácií.

2. Semester

skúška
povinný

Cieľ predmetu:

Predmet je koncipovaný ako vstup do problematiky odboru andragogika. Zoznamuje študentov so základnou andragogickou a pedagogickou terminológiou a témami andragogickej diskusie. Ukazuje andragogiku ako súčasť systému spoločenskovedných disciplín. Vzdelávanie dospelých je chápané ako predpoklad úspešného rozvoja ľudských zdrojov a občianskej spoločnosti a súčasť celoživotného vzdelávania a vzdelávania. Predmet predstavuje princípy, metódy a zásady práce vzdelávateľa dospelých. Umožní poslucháči si uvedomiť, že celoživotné učenie, vzdelávanie sa a starostlivosť v najširšom slova zmysle o seba a ďalších ľudí okolo nás, je jednou z najúspešnejších možností, ako sa vyrovnávať s neustálymi zmenami v osobnom i pracovnom živote a začlenení sa do spoločnosti.

Po úspešnom absolvovaní predmetu budú študenti schopní:

  1. Porozumieť základným pojmom z oblasti vzdelávania dospelých a andragogiky.
  2. Viete zaradiť andragogiku do systému sociálnych vied a porozumieť filozofickým základom andragogického myslenia.
  3. Iidentifikovať základné zložky vzdelávania dospelých.
  4. Orientovať sa v súčasnej odbornej aj politickej diskusii o vzdelávaní dospelých.
  5. Zhodnotiť prínos vzdelávania dospelých pre rozvoj jednotlivca i spoločnosti.
  6. Pracovať s empiricky overenými faktami a výsledkami aplikovaného výskumu.
  7. Využívať analytické, reflexívne, metodické, racionálne a koncepčné myslenie.
  8. Cieľom je aj schopnosť komunikácie a skupinovej i samostatnej práce.

Obsah predmetu:

  1. Pedagogické a andragogické myslenie: vývoj a základné pojmy.
  2. Vznik, rozvoj a dnešný stav vzdelávania dospelých.
  3. Funkcia vzdelávania dospelých – makrosociálny pohľad.
  4. Inštitucionalizácia vzdelávania a učenia sa dospelých.
  5. Organizácia vzdelávania dospelých.
  6. Dospelý a vzdelávanie dospelých v socializačných teóriách.
  7. Dospelý v andragogike.
  8. Cieľové skupiny vo vzdelávaní dospelých.
  9. Profesionalizácia andragogickej práce.
  10. Kurikulum vo vzdelávaní dospelých.
  11. Štát a vzdelávanie dospelých.
  12. Profesijné vzdelávanie dospelých.
  13. Prehľad základných teórií a predstáv o využití teoretických a empirických poznatkov v praxi.

Cieľ predmetu:

Psychológia učenia dospelých študuje všetky zmeny, ku ktorým dochádza v priebehu života človeka. V detstve a dospievaní sú to predovšetkým zmeny evolučné, ktoré predstavujú zákonitý postup série zmien navzájom vychádzajúci z jednotlivých vývojových etáp. Psychológia učenia je prezentovaný ako nezastupiteľný vedný odbor o človeku v sociálnych súvislostiach jeho života. Študenti budú oboznámení s významnými osobnosťami tohto vedného odboru a ďalej so základnými pojmami a kategóriami. Mimoriadna pozornosť bude venovaná problematike socializácie osobnosti, sociálnej interakcii a komunikácii a jednotlivým sociálnym činnostiam. Poslucháči tohto študijného predmetu budú vedení k pochopeniu, že psychológia učenia dospelých je významným zdrojom poznania a sebavýchovy a je prospešná z hľadiska ich budúcej profesijnej činnosti.

Po úspešnom absolvovaní predmetu budú študenti schopní:

  1. Osvojiť si základné pojmy vedy a jednotlivých psychologických disciplín, dôraz sa bude klásť na psychológiu učenia a psychológiu dospelých.
  2. Pochopiť psychológiu učenia ako samostatné vedné disciplíny.
  3. Porozumieť prepojeniu jednotlivých psychologických odborov.
  4. Charakterizovať vývoj a zrenie osobnosti.
  5. Orientovať sa v sociálnej interakcii a sociálnom učení.

Obsah predmetu:

  1. Úvod do štúdia psychológie dospelých.
  2. Vymedzenie socializácie jedinca, mechanizmy a faktory socializácie.
  3. Percepcia a posudzovanie druhých ľudí.
  4. Teória učenia.
  5. Pamäť – zapamätanie a spomínanie.
  6. Komunikácia a jej funkcie a druhy
  7. Hrová učebná pracovná činnosť
  8. Vývojové etapy dospelosti
  9. Dospelosť a problematika učenia
  10. Druhy učenia s dôrazom na sociálne učenie
  11. Úloha učiaceho sa a vzdelávateľa
  12. Dynamika osobnosti a štýly vedenia
  13. Patologické javy zabraňujúce kvalitu učenia
skúška
povinný

Cieľ predmetu:

Cieľom predmetu je vytvoriť základné povedomie o problematike riadenia organizácií (časť manažment) s dôrazom na obsah manažérskej funkcie riadenia ľudí (časť riadenia ľudských zdrojov). Študenti sa v predmete zoznámia s rozdielmi medzi správou organizácií a ich riadením, rôznymi význammi pojmu manažment, s manažérskymi funkciami a jednotlivými typmi manažmentu (procesný, projektový, zmenový, krízový) a problematikou organizovania pracovných skupín a vytvárania organizačných štruktúr. V časti venovanej riadeniu ľudských zdrojov je pozornosť zameraná na procesy formovania personálu organizácie, motivácie a odmeňovania, hodnotenia zamestnancov, ich vzdelávania a osobného rozvoja. Špecifickým okruhom je potom problematika pracovných podmienok a starostlivosti o zamestnancov.

Výstupy štúdia:

  1. Znalosti: Absolvent kurzu pozná rozdiel medzi správou spoločnosti a jej riadením, vie vysvetliť obsah pojmu manažment, vie vysvetliť obsah jednotlivých manažérskych funkcií a orientuje sa v špecifických oblastiach manažmentu. Orientuje sa v obsahu základných personálnych procesov a zodpovedajúcich pracovno-právnych predpisoch.
  2. Zručnosti: Dokáže aplikovať základné manažérske zásady pri riadení malej skupiny ľudí, dokáže pripraviť a realizovať výberové konanie na obsadenie pracovného miesta a riešiť základné úlohy pri riadení pracovného kolektívu. Schopnosti: Absolvent je schopný riadiť malý pracovný kolektív a aplikovať manažérske zásady a ustanovenia pracovnoprávnych predpisov v praxi.

Obsah predmetu:

  1. Úvod do manažmentu, vysvetlenie základných pojmov a princípov.
  2. Vývoj teórií riadenia a trendy v manažmente.
  3. Postavenie manažéra, špecifiká riadiacej práce, manažérske vlastnosti a zručnosti.
  4. Plánovanie, vízie, misie, stratégie.
  5. Organizovanie a organizačné štruktúry.
  6. Procesný a projektový manažment.
  7. Krízový manažment.
  8. Význam personálneho manažmentu, jeho úlohy a ciele.
  9. Motivácia k práci, tvorba motivačného programu organizácie, vedenie pracovníkov.
  10. Základy riadenia pracovného výkonu, kľúčové procesy riadenia výkonu, spôsoby riadenia výkonu.
  11. Hodnotenie pracovníka, metódy hodnotenia pracovníka, chyby v hodnotení a hodnotiaci rozhovor.
  12. Proces odmeňovania a stratégie odmeňovania, zamestnanecké výhody.
  13. Vzdelávanie a osobný rozvoj.
  14. Starostlivosť o zamestnancov.
skúška
povinný

Cieľ predmetu:

Cieľom predmetu je zoznámiť študentov so základnými ekonomickými kategóriami ako základom pre ďalšie štúdium nadväzujúcich ekonomických a manažérskych disciplín. Naučiť ich vychádzať pri analýze ekonomických činností ľudí zo základného ekonomického problému spoločnosti; posúdiť zlyhanie trhovej alokácie zdrojov; ukázať dopady ekonomických fluktuácií pomocou makroekonomických ukazovateľov.

Po úspešnom absolvovaní predmetu budú študenti schopní:

  1. Aplikovať základné ekonomické teoretické prístupy rozhodovania v daných oblastiach ekonómie.
  2. Vysvetliť rovnováhu a efektívnosť trhu a ich možné zlyhanie.
  3. Definovať determinanty makroekonomickej rovnováhy.
  4. Popísať a zhodnotiť možnosti liečenie makroekonomických nerovnováh.

Obsah predmetu:

  1. Rozhodovanie spotrebiteľa na trhoch výrobkov a služieb.
  2. Rozhodovanie firmy na trhoch výrobkov a služieb.
  3. Rozhodovanie domácností na trhoch výrobných faktorov.
  4. Rozhodovanie firiem na trhoch výrobných faktorov.
  5. Rovnováha trhu. Efektívnosť trhu. Trhové zlyhanie. Mikroekonomická politika štátu.
  6. Trh peňazí. Banková sústava.
  7. Meranie makroekonomickej výkonnosti. Hrubý domáci produkt. Hospodársky cyklus.
  8. Inflácia. Nezamestnanosť. Fiškálna a monetárna politika.
  9. Determinanty makroekonomickej rovnováhy. Agregátny dopyt a agregátna ponuka.
  10. Makroekonomické nerovnováhy, hospodársky cyklus.
  11. Možnosti liečenie makroekonomických nerovnováh. Hospodársky rast a jeho determinanty.
skúška
povinný

Cieľ predmetu:

Predmet je koncipovaný ako základná propedeutická disciplína na štúdium všetkých odborov platného práva. Preberajú sa v ňom najmä: podstata a funkcie práva, právna norma, pramene práva, tvorba, interpretácia, realizácia a aplikácia práva, právne vzťahy, právne a porušenia, právna zodpovednosť, vzťah štátu a práva, právny štát, právne kultúry, základné informácie o právnom pozitivizme, teórii prirodzeného práva a sociologickom (politologickom) prístupe k právu. Súčasťou predmetu sú aj súčasné otázky demokracie a vývoj vzťahu vnútroštátneho a medzinárodného práva a jeho dôsledky na slovenský právny poriadok.

Výstupy štúdia:

  1. Po úspešnom absolvovaní predmetu získajú študenti základ pre pochopenie práva, jeho vytváranie, štruktúry a pôsobenie v spoločnosti. Študenti si osvoja základné právne pojmy a informácie pre štúdium ďalších právnych odvetví. Štúdium teórie práva poskytne študentom základný prehľad o podobe českého právneho poriadku a znalosť východiskovej terminológie pre štúdium práva.

Obsah predmetu:

  1. Úvod do štúdia, základné pojmy.
  2. Teoretické otázky práva.
  3. Základy ústavného práva.
  4. Právo Európskej únie.
  5. Všeobecná časť občianskeho práva. Absolútne majetkové práva
  6. Relatívne majetkové práva. Rodinné právo.
  7. Občianske právo procesné.
  8. Základy obchodného práva.
  9. Korporátne právo.
  10. Špecifika postavenia podnikateľa v záväzkových vzťahoch.
  11. Vybrané otázky správneho práva hmotného.
  12. Správne právo procesné (správny poriadok, súdne konania správne).
  13. Vybrané otázky pracovného práva.

Cieľ predmetu:

Cieľom predmetu je prehĺbiť schopnosti študentov v oblasti kritického myslenia a informačnej a mediálnej gramotnosti. Zručnosť kritického myslenia, najmä z hľadiska posudzovania kvality informácií a práce s nimi, je predpokladom pre úspešné rozhodovanie a riešenie problémov v každodennom živote. V rámci praktických cvičení budú študenti vykonaní procesom vyhľadávania, hodnotenia, použitia a šírenia kvalitných informácií. Ďalšou snahou bude prispieť k hlbšiemu porozumeniu fungovania médií v informačnom veku. Dôležitú úlohu v predmete hrá aj kritické čítanie odborných i mediálnych textov, spoločné hľadanie argumentov a vzájomné zdieľanie názorov formou debát.

Po úspešnom absolvovaní kurzu budú študenti schopní:

  1. Identifikovať základné charakteristiky pojmov informačnú gramotnosť, mediálnu gramotnosť a kritické myslenie.
  2. Vedieť, ako funguje overovanie zdrojov a fakt.
  3. Vedieť, kde nájsť relevantné a kvalitné informácie a poznať základné vyhľadávanie v odborných zdrojoch.
  4. Kriticky posúdiť správnosť a dôveryhodnosť zdrojov a poznať kritériá posudzovania kvality informácií.
  5. Viať odlíšiť kvalitné a objektívne oznámenia od subjektívneho tvrdenia.
  6. Rozpoznať kľúčové informácie mediálneho oznámenia a kriticky ich zhodnotiť.
  7. Viete použiť kritické myslenie pri čítaní a porozumení textu a odhaľovaní skrytých informácií.
  8. Vedieť, akým spôsobom argumentovať a ako spoznať argumentačné fauly.

Obsah predmetu:

  1. Informačná a digitálna gramotnosť – úvod do tematiky, praktické ukážky.
  2. Mediálna gramotnosť – úvod do tematiky, praktické ukážky.
  3. Kritické myslenie a kritický prístup k informáciám, mapovanie témy v ČR i vo svete.
  4. Kritické myslenie pri získavaní, spracovávaní a posudzovaní informácií, relevantnosť informačných zdrojov, publikovanie vedeckých výstupov – praktický výstup.
  5. Kritické myslenie pri porozumení textu, identifikácia kľúčových myšlienok a spracovanie textových výstupov.
  6. Konšpirácia, dezinformácia, fake news, hoaxy, trolling – ukážky.
  7. České dezinformačné a propagandistické weby, české proti-dezinformačné a proti-propagandistické weby – praktická komparácia.
  8. Argumentácia a argumentačné fauly – príklady.
  9. Kognitívne skreslenie pri rozhodovaní – príklady.
  10. Výskumy a štúdie v oblasti kritického myslenia, metódy kritického myslenia používané vo výučbe – prax.
  11. Prezentácia a obhajoba záverečných tímových prác.

3. Semester

Cieľ predmetu:

Ďalšie profesijné vzdelávanie predstavuje kľúčovú oblasť andragogickej teórie i vzdelávacej praxe. Základným cieľom predmetu je vytvoriť u študentov základnú poznatkovú štruktúru, ktorá sa bude týkať koncepčných a systémových základov prístupu k tejto oblasti. Na tento fundus budú nadväzovať otázky realizácie profesijného vzdelávania dospelých v praxi, najmä umenia analýz vzdelávacích potrieb, tvorby vzdelávacích programov a hodnotenia efektivity a kvality výučby.

Po úspešnom absolvovaní predmetu budú študenti schopní:

  1. Pochopiť podstatu a základy sociálno-ekonomických súvislostí ďalšieho profesijného vzdelávania dospelých.
  2. Získať základné profesijné zručnosti v tejto oblasti, tj. vedieť analyzovať vzdelávacie potreby, tvoriť vzdelávacie programy a hodnotiť efektivitu a kvalitu kurzov.

Obsah predmetu:

  1. Základné pojmy a vzťahy v ďalšom profesijnom vzdelávaní.
  2. Hlavné koncepčné otázky rozvoja profesijného vzdelávania dospelých.
  3. Kurikulum, kvalifikácie, profesijné kompetencie a modely v profesijnom vzdelávaní.
  4. Sociálne ekonomické prostredie pre rozvoj profesijného vzdelávania.
  5. Systém ďalšieho profesijného vzdelávania v Českej republike.
  6. Politika Európskej únie v ďalšom profesionálnom vzdelávaní.
  7. Vplyvy projektov ESF na odborné vzdelávanie u nás.
  8. Globalizačné a európske integračné procesy v ďalšom profesionálnom vzdelávaní.
  9. Mýty, polopravdy a nepravdy v oblasti ďalšieho profesijného vzdelávania.
  10. Realizácia ďalšieho profesijného vzdelávania v praxi.
  11. Analýza vzdelávacích potrieb.
  12. Plánovanie a projektovanie vzdelávacích aktivít.
  13. Efektivita a kvalita ďalšieho profesijného vzdelávania.
skúška
povinný

Cieľ predmetu:

Jednou zo základných charakteristík manažérskej práce v oblasti vzdelávania dospelých je neustály kontakt s inými ľuďmi, a teda aj trvalá nutnosť komunikovať. Hlavným cieľom predmetu je rozvíjať znalosti a zručnosti študentov v oblasti komunikácie medzi jednotlivcami av skupinách. Predmet je zameraný na teoretické i praktické aspekty komunikácie vo firemnom prostredí, ide o úspešnosť rôznych druhov rokovaní, uplatnenie logiky a správnej argumentácie, nonverbálnej komunikácie, vedenia pohovorov a pod. Vhodné zručnosti a návyky budú utvárané v cvičeniach formou asistovaných mikrovýstupov s rozborom, umožňujúcich získať spätnú väzbu a bezprostredne analyzovať vlastné komunikačné chyby a získať potrebnú rutinu.

Absolvent predmetu:

  1. Porozumie základným princípom a technikám efektívnej neverbálnej i verbálnej komunikácie.
  2. Zvládne v praxi užívať postupy, taktiky a techniky verbálnej (ústnej i písomnej) aj neverbálnej komunikácie.
  3. Dokáže pripraviť, realizovať a zhodnotiť pohovor (prijímací, hodnotiaci).
  4. Dospeje k voľbe najlepšej alternatívy rokovaní.

Obsah predmetu:

  1. Vymedzenie základných pojmov (definícia pojmu komunikácia, funkcia komunikácie, zásady komunikácie, proces komunikácie, druhy komunikácie).
  2. Sociálne vnímanie (procesy ovplyvňujúce vnímanie, postoje a presvedčenie, riadenie dojmu, dôveryhodnosť, stereotypy, chyby a nedostatky vo vnímaní).
  3. Interpersonálne vzťahy (analýza a hodnotenie vzťahov, vytváranie a zlepšovanie vzťahov, asertivita, agresivita, pasivita, manipulácia).
  4. Načúvanie (proces načúvania, efektívne načúvanie, aktívne načúvanie, porozumenie a interpretačné chyby).
  5. Verbálna komunikácia (jazykový štýl a prostredie, paralingvistické prostriedky).
  6. Neverbálna komunikácia (signály tela, mimické a zrakové, priestorová a teritoriálna komunikácia, komunikácia dotykom, bariéry komunikácie).
  7. Problémová komunikácia (kritika, konflikt, diskriminácia, rasizmus, xenofóbia).
  8. Rozhovor (definícia rozhovorov, príprava rozhovoru, priebeh rozhovoru, dialóg, vyjednávanie).
  9. Skupinová komunikácia (vývoj skupiny, štruktúra skupiny, pracovné tímy).
  10. Príjímací pohovor (príprava, realizácia, aktivity manažéra po pohovore), hodnotiace pohovory.
  11. Diskusia a pracovné porady (skupinová diskusia, pracovná porada).
  12. Komunikačné prostredie firmy (komunikačné kanály v podniku).
  13. Písomná komunikácia (štýl, formy písomnej komunikácie, efektívna písomná správa).
skúška
povinný

Cieľ predmetu:

Zoznámiť študentov so základnými pojmami, metódami a technikami z oblasti manažmentu ľudských zdrojov. Objasniť úlohu manažéra a úlohu personalistov v ~organizácii vrátane miery vzájomnej participácie so zohľadnením rozdielov pre malé a stredné podniky. Študujúci získa potrebné zručnosti a znalosti z relevantných oblastí s dôrazom na motiváciu pracovníkov, etický prístup a moderné tredny v oblasti ľudských zdrojov. Predmet poskytuje študentom potrebný základ pre využiteľný ako v úlohe personalistu tak v úlohe manažéra.

Po úspešnom absolvovaní predmetu budú študenti schopní:

  1. Študent bude vedieť aplikovať na praktickom príklade vybranú problematiku v oblasti manažmentu ľudských zdrojov.
  2. Študent bude vedieť porovnať motivačné a rozvojové nástroje pre zamestnancov vo vybranom prostredí a fáze zamestnania.
  3. Študent bude vedieť interpretovať základné princípy manažmentu ľudských zdrojov v rámci jednotlivých fáz (prebording, onbording, outboarding).

Obsah predmetu:

  1. Úvod do manažmentu ľudských zdrojov, role a funkcie manažéra, riadenie vs. leadership, ľudské zdroje vs. ľudský kapitál.
  2. HR oddelenie a jeho začlenenie do organizačnej štruktúry (MPS vs. veľké firmy) a strategického rozvoja organizácie, kultúra organizácie, etika a etický kódex, spoločenská zodpovednosť organizácií (work-life balance, well-being).
  3. Personálny marketing vs. Employer Branding, osobnosť personalistu.
  4. Vstup odborníka z praxe – súčasné prístupy v HR.
  5. Analýza pracovného miesta, získavanie a výber zamestnancov (preboarding).
  6. Adaptácia zamestnanca (onboarding, pracovný tím, riešenie konfliktov).
  7. Motivácia zamestnancov, angažovanosť.
  8. Vzdelávanie a rozvoj, pracovná kariéra, rozvoj talentov (talent development).
  9. Systémy odmeňovania, hodnotenie zamestnancov, riadenie pracovného výkonu.
  10. Starostlivosť o zamestnancov, ukončenie pracovného pomeru (outplacement).
  11. Diversita, flexibilita a riadenie zmien v HR.
  12. Aktuálne trendy v oblasti manažmentu ľudských zdrojov (napr. využitie AI v HR).

Cieľ predmetu:

Cieľom predmetu je zoznámenie študentov so segmentom záujmového a občianskeho vzdelávania dospelých ich históriou, vývojom, štruktúrou a jednotlivými oblasťami pôsobenia. Absolvovanie tohto predmetu prispieva ku komplexnému pochopeniu všetkých relevantných aspektov konceptu celoživotného učenia a jeho aplikácii do sféry voľnočasových edukačných aktivít, ktorá smeruje k sebarozvoju študenta i jeho prípadnej osobnej angažovanosti v občianskom živote. Študent po absolvovaní predmetu bude tiež schopný kriticky zhodnotiť vývojové trendy záujmového a občianskeho vzdelávania.

Výstupy štúdia:

  1. Študenti získajú prehľad a budú schopní celkovej sumarizácie teoretických poznatkov o záujmovom a občianskom vzdelávaní dospelých, ich histórii, vývoji a štruktúre.
  2. Študenti budú vedieť zaradiť záujmové a občianske vzdelávanie dospelých do systému andragogických subdisciplín.
  3. Ďalej budú schopní identifikovať základné typy záujmového a občianskeho vzdelávania dospelých a kriticky posúdiť členenie podľa vybraných autorov.
  4. Študenti tiež dokážu zhodnotiť aktuálny stav a vývojové trendy v oblasti záujmového a občianskeho vzdelávania dospelých.
  5. Budú schopní sebareflexie týkajúce sa ich prípadnej osobnej angažovanosti v občianskom živote.

Obsah predmetu:

  1. Vymedzenie základnej terminológie: ďalšie vzdelávanie dospelých, záujmové vzdelávanie, občianske vzdelávanie, osveta, ľudovýchova, neformálne vzdelávanie, informálne učenie, celoživotné vzdelávanie a učenie.
  2. História záujmového a občianskeho vzdelávania od staroveku k postmoderne (vrátane definície pojmu voľný čas, jeho klasifikácie a funkcie. Základné teoretické prístupy vo vzťahu k vzdelávaniu vo voľnom čase).
  3. Postavenie občianskeho vzdelávania v súčasnosti v štruktúre vzdelávania dospelých av koncepte celoživotného vzdelávania.
  4. Typy občianskeho vzdelávania dospelých v SR a ich účastníci. (Zdravotná výchova. Právne a sociálne vzdelávanie. Ekonomické vzdelávanie a finančná gramotnosť. Vzdelávanie v oblasti zaistenia bezpečnosti a pripravenosti na mimoriadne udalosti. Environmentálna a ekologická výchova).
  5. Záujmové vzdelávanie dospelých a jeho členenie (Základná charakteristika záujmového vzdelávania, ciele a funkcie. Typy záujmového vzdelávania dospelých. Kultúrna a estetická výchova. Športová a pohybová výchova. Cestovanie, turizmus a sprievodcovstvo. Chatárčenie a chalupárčenie, Kutilstvo a hand made. Vedeckotechnické. Vedeckotechnické. ontagogika a záujmové vzdelávanie seniorov).
  6. Didaktické aspekty záujmového a občianskeho vzdelávania.
skúška
povinný

Cieľ predmetu:

Cieľom predmetu je zoznámiť študentov s oblasťou aplikovanej vednej disciplíny – gerontagogiky s akcentom na jej charakteristiku, na demografický vývoj ako v Českej republike, tak aj v Európe, na oblasť staroby a starnutia v kontexte celoživotného vzdelávania, na koncept aktívneho starnutia a na charakteristiku oblasti vzdelávania seniorov a formy tohto vzdelávania. Absolvovanie predmetu by potom malo prispieť ku komplexnému pochopeniu všetkých aspektov tejto disciplíny v súvislostiach andragogickej a pedagogickej teórie a praxe. Vzhľadom na to, že ide o aktuálnu spoločenskú tému, bude cieľom tiež pripraviť študentov pre lektorskú činnosť v danej oblasti, na metodické a koordinačné vedenie oblasti ďalšieho vzdelávania v inštitúciách starajúcich sa a vzdelávajúcich túto cieľovú skupinu.

Po úspešnom absolvovaní predmetu budú študenti schopní:

  1. Definovať základné pojmy a vývoj disciplíny, vymedziť predmet a zaradiť gerontagogiku do systému vied.
  2. Definovať vek a starnutie, zmeny v starobe a vymedziť špecifiká seniorského veku.
  3. Orientovať sa v oblasti demografického vývoja v ČR av Európe.
  4. Vymedziť základné strategické dokumenty a vládne opatrenia.
  5. Dokázať charakterizovať proces vzdelávania seniorov, vymedziť jeho špecifiká a orientovať sa v oblasti didaktiky vzdelávania seniorov.
  6. Charakterizovať univerzity tretieho veku v kontexte celoživotného vzdelávania.

Obsah predmetu:

  1. Gerontagogika, definície, funkcie, vymedzenie pojmov, vývoj, predmet a ciele.
  2. Gerontagogika v systéme vied, problémové okruhy, historický kontext.
  3. Vek a starnutie, špecifiká seniorského veku, kvalita života v starobe a starostlivosť o seniorov.
  4. Demografický vývoj v ČR a Európe, strategické dokumenty.
  5. Sociálna a zdravotná starostlivosť, inštitucionálne zabezpečenie a sociálne patologické javy v spoločnosti.
  6. Vzdelávanie seniorov, špecifiká, funkcie, ciele, podmienky a bariéry.
  7. Vzdelávanie seniorov v Českej republike, univerzity tretieho veku, akadémie, univerzity voľného času, kluby.
  8. Vzdelávanie seniorov v Európe, komparácie, celosvetové organizácie a aktivity.
  9. Základné didaktické kategórie vo vzdelávaní seniorov, ciele, metódy, formy, prostriedky, zásady a prístupy.
  10. Fáza didaktického procesu, motivácia, expozícia, fixácia, diagnostika a aplikácia.
  11. Lektor vo vzdelávaní seniorov, profesijné kompetencie, sebareflexia lektora a profesionalizácia v kontexte vzdelávania dospelých.
  12. Poradenstvo pre seniorov, terapeutické prístupy, sociálna gerontológia.
  13. Komunikácia v gerontagogike, empatia, rešpekt, aktívne počúvanie, dôvera, dôveryhodnosť a autentickosť.
zápočet
povinný

Cieľ predmetu:

Cieľ predmetu je stanovený na základe rozboru jazykových potrieb vzhľadom na požiadavky súdobej praxe v oblasti andragogiky. Výučba je zameraná na posilnenie aktívnych komunikačných zručností v každodenných situáciách. Rovnako je daný dôraz na profesijnú orientáciu učiva, odborný jazyk, aktivity a postupy rozvíjajúce ako komunikačné zručnosti, tak aj pasívne schopnosti porozumieť a zvládnuť odbornú literatúru na úrovni B1 podľa CEFR. Slovná zásoba je preferenčne orientovaná na profesijnú komunikáciu zodpovedajúcej úrovne tak, aby sa študent učil pohybovať v profesnej sfére. Opakovanie a prehlbovanie potrebných teoretických znalostí a precvičovanie jazykových prostriedkov všeobecných i odborných je podriadené hlavnému cieľu.

Po úspešnom absolvovaní predmetu budú študenti schopní:

  1. Používať základnú odbornú terminológiu v angličtine.
  2. Vysvetliť obsah a hlavné myšlienky anglického odborného videa, audia alebo textu.
  3. Porozumieť téme diskusie v anglickom jazyku na danú tému

Obsah predmetu:

  1. What aj s psychológmi?
  2. Definition of psychológov.
  3. Introduction to branches of psychology.
  4. Branches of psychológov.
  5. Process and person approaches.
  6. Educational/occupational/biological/forensic.
  7. Psychology in practice.
  8. Professional practice.
  9. Occupational and clinic psychology.
  10. Phobias, Mental disordes.
  11. Psychológov a počítačov.
  12. Using computers to develop cognitive models.

4. Semester

skúška
povinný

Cieľ predmetu:

Andragogická didaktika sa zaoberá špecifickými otázkami vyučovania a učenia dospelých. Cieľom predmetu je formovať u študentov základy didaktického myslenia, ktorého podstata je vo vnímaní didaktického procesu v jeho jednotlivých zložkách, ich charakteristík a vzťahov. Osobitný dôraz je kladený na metodiku vzdelávania vo vedomostnej aj praktickej časti.

Po úspešnom absolvovaní predmetu budú študenti schopní:

  1. Pochopenie didaktických špecifík učenia a vzdelávania dospelých.
  2. Osvojenie si základných pojmov a zložiek didaktického procesu s dospelými.
  3. Získanie poznatkov a praktických skúseností s využitím hlavných skupín výukových metód vo výučbe dospelých.

Obsah predmetu:

  1. Základné pojmy a vzťahy v didaktike, vymedzenie andragogickej didaktiky.
  2. Zložky didaktického procesu.
  3. Docilita dospelého, hlavné rozdiely medzi vzdelávaním detí, mládeže a dospelých.
  4. Didaktické bohatstvo v diele Jána Amosa Komenského.
  5. Didaktické zásady vo výučbe dospelých.
  6. Didaktické pojmy vzdelávania dospelých.
  7. Klasifikácia didaktických metód.
  8. Monologické metódy.
  9. Dialogické a diskusné metódy.
  10. Problémové vyučovanie a učenie vo vzdelávaní dospelých.
  11. Programované vyučovanie a učenie.
  12. Didaktické hry vo vzdelávaní dospelých.
  13. Workshopy vo vzdelávaní dospelých.
  14. Open Space ako vzdelávacia metóda.
  15. Sugestopédia.
  16. Superlearning.
  17. Vyučovacie technológie vo vzdelávaní dospelých.

Cieľ predmetu:

Náplňou študijného predmetu sú základné pojmy a poznatky z oblasti médií a technológií vo vzdelaní. Téma je pojednaná na základe poznatkov a prístupov mediálnej andragogiky, komunikačných vied, pedagogiky a mediálnych štúdií. Pre získanie kontextu sú zaradené aj základné témy a všeobecné pojmy medziľudskej komunikácie. Konkrétne je pojednaná rola médií v spoločnosti, základy ich pôsobenia, význam slobody prejavu, riziká médií a ich minimalizovanie cestou regulácie. Je zaradený aj predpokladaný vývoj medziľudskej komunikácie a dopady na životný štýl a medziľudské vzťahy v rámci vývoja informačnej spoločnosti. Kurz zoznamuje študentov aj s mediálnou andragogikou a rozvojom mediálnej gramotnosti dospelých, čo je dôležité aj s ohľadom na bezpečnostnú stratégiu štátu. Ďalej kurz študentov zoznámi s využívaním moderných vzdelávacích nástrojov pre aktívne učenie, ako v prezenčnej, tak aj on-line forme. Študenti budú oboznámení aj s pedagogickými teóriami, o ktoré sa aktívna výučba a využívanie nástrojov na jej podporu opiera.

Po úspešnom absolvovaní predmetu budú študenti schopní:

  1. Študent schopný pracovať so základnými pojmami a javmi z oblasti medziľudskej komunikácie v kontexte súčasnej informačnej spoločnosti.
  2. Študent bude vedieť kriticky pracovať s mediálnym obsahom, bude. Dokáže sa orientovať v textoch a hovorených prejavoch. V týchto médiách dokáže rozlíšiť podstatné informácie od nepodstatných. Vie rozpoznať skryté významy, manipulačné techniky, nepresné a úplne neúplné informácie atď.
  3. Bude schopný odlíšiť pravdivý text alebo výpoveď od fabulácie alebo subjektívneho tvrdenia, nepodloženého faktami. Vedieť stanoviť požiadavky na tvorbu e-learningového kurzu.
  4. Študent bude rozumieť fungovaním sitových médií a bude ich vedieť využívať vo vzdelávaní. Vedieť vytvoriť prezentáciu vrátane didaktického zdôvodnenia jej koncepcie a vykonania.

Obsah predmetu:

  1. Základy ľudskej komunikácie.
  2. Mediálne štúdiá dôležité teórie a ich uplatnenie v praxi.
  3. Základy sémiotiky.
  4. Mediálna gramotnosť, výchova a andragogika.
  5. Propaganda, fake news a ako sa im brániť.
  6. Médiá ako vzdelávací zdroj lektorov.
  7. Pedagogické teórie využívané pri práci s digitálnymi technológiami.
  8. E-learning.
  9. M-learning.
  10. Sociálne médiá a vzdelávanie dospelých.
  11. Tvorba prezentácií pre prezenčné aj online vzdelávanie.
  12. Technologické nástroje na podporu aktívnej prezenčnej výučby.
  13. Záverečná prezentácia práce.

Cieľ predmetu:

Cieľom predmetu je vytvoriť základné povedomie o problematike evaluácie výsledkov vzdelávania a riadenia a hodnotenia kvality vzdelávacieho procesu, vzdelávacích aktivít a vzdelávacích inštitúcií. Študenti sa v rámci kurzu naučia základom metód vnútorného a vonkajšieho hodnotenia. Absolvent kurzu je schopný vybrať evaluačnú metódu adekvátnu danej situácii.

Po úspešnom absolvovaní predmetu budú študenti schopní:

  1. Poznať podstatu systémov zabezpečovania kvality a hodnotenia.
  2. Poznať základné postupy používané na zabezpečenie kvality a hodnotenia.
  3. Viete navrhnúť vhodné nástroje na hodnotenie vzdelávacích programov v rôznych situáciách.

Obsah predmetu:

  1. História riadenia kvality.
  2. Koncepcia TQM a jej rôzne poňatia.
  3. Model EFQM a jeho varianty pre verejnú správu a vzdelávanie.
  4. Systém noriem ISO 9000 a ich aplikácie vo vzdelávaní.
  5. Riadenie kvality ďalšieho vzdelávania v ČR od 90. rokov po súčasnosť.
  6. Špecifické nástroje riadenia kvality DPV.
  7. Podstata zabezpečovania kvality v prostredí VŠ.
  8. Potupy zabezpečovania kvality v prostredí VŠ.
  9. Evaluácia vzdelávacieho procesu v podmienkach škôl.
  10. Evaluácia vzdelávania v podmienkach firiem a organizácií.
  11. Nástroje hodnotenia vzdelávania a ich aplikácie v rôznych situáciách.

Cieľ predmetu:

Cieľom predmetu je oboznámiť študentov s vybranými metódami personálnej práce pri uplatnení princípov etického riadenia.

Po úspešnom absolvovaní predmetu budú študenti schopní:

  1. Vysvetliť hlavné personálne funkcie.
  2. Spracovať prípadovú štúdiu v danej oblasti personálnej práce.

Obsah predmetu:

  1. Koncept personálnej práce a ich strategická nadväznosť na smerovanie organizácie.
  2. Personálna stratégia, personálna politika a personálne plánovanie.
  3. Analýza pracovných miest a katalóg pracovných pozícií v praxi.
  4. Prognózovanie a plánovanie ľudských zdrojov, zručností a kompetencií.
  5. Moderné nástroje na získavanie zamestnancov.
  6. Onboarding zamestnancov a potenciál chatbotov.
  7. Švarcsystém vs. outsourcing.
  8. Etické riadenie organizácie a ľudských zdrojov.
  9. Etický program organizácie.
  10. Sociálna zodpovednosť organizácie voči zamestnancom.
  11. Tvorba a implementácia filantropickej zodpovednosti organizácie.
  12. Etické budovanie značky zamestnávateľa na trhu práce.
zápočet
povinný

Cieľ predmetu:

Cieľom predmetu je naučiť študentov spracovať zadanie záverečnej práce a osvojiť si pokročilejšie zásady spracovania odborného textu. Získajú informácie ohľadom možnostiach voľby témy svojej záverečnej práce a budú pripravení spoluprácu s vedúcim práce. Naučia sa stanoviť cieľ práce a získajú prehľad o metódach využívaných na spracovanie výskumnej časti bakalárskej práce. Budú schopní rozlíšiť výhody kvalitatívneho a kvantitatívneho typu výskumu a budú mať prehľad o základných výskumných metódach. Súčasne si zopakujú zásady tvorby textov vrátane citovania. Získané zručnosti budú pred spracovaním záverečnej práce skúšať aplikovať na tvorbu seminárnej práce, ktorá je podmienkou ukončenia predmetu. K tejto práci získajú osobnú spätnú väzbu, vďaka ktorej sa naučia kriticky pozerať na svoj odborný text. Študenti budú po absolvovaní predmetu pripravení na tvorbu bakalárskej práce a jej obhajobu pred odbornou komisiou.

Po úspešnom absolvovaní predmetu budú študenti schopní:

  1. Vedieť, čo je súčasťou zadania záverečnej práce a ako ho spracovať.
  2. Stanoviť ciele záverečnej práce.
  3. Pracovať na výbere a konkretizácii témy svojej záverečnej práce.
  4. Vidieť vyhľadať a zhodnotiť relevantné zdroje na tému.
  5. Navrhnúť vhodnú metodológiu spracovania empirickej časti práce.
  6. Poučiť sa zo spätnej väzby získanej k seminárnej práci, ktorú spracuje na základe získaných znalostí.

Obsah predmetu:

  1. Úvod do metodológie odbornej práce.
  2. Výber témy a vedúceho záverečnej práce.
  3. Zadanie záverečnej práce
  4. Rešerše, dosk research a čítanie odborných textov.
  5. Výskumný problém a výskumné otázky.
  6. Výskumné metódy – všeobecne.
  7. Kvantitatívny typ výskumu – vybrané metódy a nástroje.
  8. Kvalitatívny typ výskumu – vybrané metódy a nástroje.
  9. Najčastejšie chyby v záverečných prácach.
  10. Citácie a plagiátorstvo – zhrnutie a opakovanie.
  11. Time management.
  12. Príprava na obhajobu záverečnej práce.
zápočet
povinný

Cieľ predmetu:

Cieľ predmetu je stanovený na základe rozboru jazykových potrieb vzhľadom na požiadavky súdobej praxe v oblasti andragogiky. Výučba je zameraná na posilnenie aktívnych komunikačných zručností v každodenných situáciách. Rovnako je daný dôraz na profesijnú orientáciu učiva, odborný jazyk, aktivity a postupy rozvíjajúce ako komunikačné zručnosti, tak aj pasívne schopnosti porozumieť a zvládnuť odbornú literatúru na úrovni B1 podľa CEFR. Slovná zásoba je preferenčne orientovaná na profesijnú komunikáciu zodpovedajúcej úrovne tak, aby sa študent učil pohybovať v profesnej sfére. Opakovanie a prehlbovanie potrebných teoretických znalostí a precvičovanie jazykových prostriedkov všeobecných i odborných je podriadené hlavnému cieľu.

Po úspešnom absolvovaní predmetu budú študenti schopní:

  1. Používať základnú odbornú terminológiu v angličtine.
  2. Vysvetliť obsah a hlavné myšlienky anglického odborného videa, audia alebo textu.
  3. Porozumieť téme diskusie v anglickom jazyku na danú tému.

Obsah predmetu:

  1. Dreams and personality.
  2. Approaches to dreams.
  3. Freud, Jung.
  4. Models of consciousness and personality.
  5. Vygotsky and Piaget: thought and language.
  6. Development of thought and language across cultures.
  7. Cognitive development and education.
  8. Memory.
  9. Theories about forgetting.
  10. Mental disorders: popular myths.
  11. Common myths about mental illness.
  12. Media a stereotypy mental illness.

5. Semester

Cieľ predmetu:

Obsah predmetu Metodológia sociálneho výskumu je štruktúrovaný do trinástich tematicky nadväzujúcich okruhov v rámci prednášok a trinástich tematických okruhov v rámci seminárov a cvičení. Tematické okruhy v rámci prednášok sústreďujú pozornosť poslucháčov najmä na oboznámenie sa s kľúčovým kategoriálnym aparátom, metodologickými súvislosťami a nástrojmi sociálneho výskumu. Ďalej procesálnej stránke sociálneho výskumu, jeho hodnotenia a etickým princípom. Tematické okruhy v rámci seminárov a cvičení sú orientované na aplikačnú činnosť študenta, na ich aktivity pri zoznamovaní najmä s jednotlivými metódami sociálneho výskumu. Dôraz sa kladie na vzájomnú prepojenosť týchto tém a ich dimenzií pre súčasný výskum. Štúdium predmetu Metodológia sociálneho výskumu je zároveň hlbším vhľadom do aktuálnej spoločenskej problematiky v kontexte hlavných tém študovaného odboru.

Po úspešnom absolvovaní predmetu budú študenti schopní:

  1. Vysvetliť poslanie sociálneho skúmania a jeho hlavné funkcie.
  2. Identifikovať základné pojmy a vysvetliť ich podstatu.
  3. Rozlíšiť procesnú stránku kvantitatívneho a kvalitatívneho výskumu.
  4. Navrhnúť projekt sociálneho skúmania.
  5. Formulovať výskumný problém a stanoviť hypotézy.
  6. Ovládať metodickú stránku skúmania.

Obsah predmetu:

  1. Úvod do stresu.
  2. Špecifika a vymedzenie sociálneho výskumu. Zmysel sociálneho výskumu. Problém komplikovanosti sociálnej reality. Základné pojmy.
  3. Spôsoby poznávania sociálnej reality. Špecifikum vedeckého prístupu. Úloha objektivity a nezaujatosti bádateľa.
  4. Štruktúra a stratégie výskumu. Výskum ako proces. Identifikácia problémovej oblasti.
  5. Formulácia výskumné otázky a hypotéz. Projekt výskumu. Zostavenie výskumných nástrojov.
  6. Kvantitatívny a kvalitatívny prístup v sociálnom skúmaní.
  7. Príprava kvantitatívneho výskumu.
  8. Základný prehľad o technikách zberu dát v kvantitatívnom výskume pozorovaní. Výskum dokumentov. Dotazníkové šetrenie. Rozhovory.
  9. Príprava kvalitatívneho výskumu. Zásady kvalitatívneho skúmania.
  10. Základné techniky zberu dát.
  11. Výber skúmaných objektu. Význam výberu, typy výberu.
  12. Niektoré špecifické spôsoby získavania informácií.
  13. Spravovanie výsledku výskumu.
  14. Etické otázky výskumu.

Cieľ predmetu:

Cieľom predmetu je, aby študenti boli schopní navrhnúť financovanie vzdelávacieho programu. Dokázali vzdelávací program riadiť, tak aby v ňom boli dosahované požadované výsledky učenia a vysoké štandardy kvality. V teoretickej časti predmetu študenti získajú potrebné znalosti z oblasti financovania študijných programov a ich riadenia.

Výstupy štúdia:

  1. Študent vie zostaviť rozpočet, finančný plán vzdelávacieho programu.
  2. Študent dokáže zostaviť harmonogram vzdelávacieho programu.
  3. Študent bude schopný program riadiť a nastaviť systém zabezpečovania kvality.
  4. Študent vie navrhnúť vzdelávací program.

Obsah predmetu:

  1. Metódy riadenia vzdelávacích projektov.
  2. Moderné softvérové nástroje na riadenie projektov.
  3. Eliminácia rizík projektu.
  4. Proces vzdelávania, tvorba vzdelávacieho programu.
  5. Ciele a výsledky učenia.
  6. Rozdiely medzi online, kombinovaným a prezenčným vzdelávaním.
  7. Zabezpečovanie kvality vzdelávacieho programu I.
  8. Zabezpečovanie kvality vzdelávacieho programu II.
  9. Metódy získavania spätnej väzby od študentov a stakeholderov.
  10. Financovanie vzdelávacích aktivít.
  11. Financovanie vzdelávacích projektov z verejných fondov 1.
  12. Financovanie vzdelávacích projektov zo súkromných zdrojov.
  13. Obhajoba seminárnej práce/skúška.
zápočet
povinný

Cieľ predmetu:

Cieľom predmetu pracovné právo je oboznámiť študentov s prameňmi a aplikačnými princípmi so zreteľom na praktickú realizáciu práv vyplývajúcich z individuálneho a kolektívneho pracovného práva. Cieľom prednášok a nadväzujúcich seminárov je, aby študenti získali zručnosti využiteľné najmä v procese vzniku, zmeny a zániku pracovnoprávnych vzťahov, kolektívneho vyjednávania av procesoch riešenia individuálnych i kolektívnych sporov z týchto vzťahov vznikajúcich. Dôraz je kladený na získanie orientácie v platnej legislatíve, osvojenie odbornej terminológie a získanie kompetencií k praktickej aplikácii najmä pri príprave a revízii právnych dokumentov používaných v personálnej praxi a ďalej prevencii a riešení pracovných sporov.

Obsah:

  1. Pojem pracovného práva. Funkcia pracovného práva.
  2. Pramene pracovného práva.
  3. Právna úprava závislej práce a samostatnej zárobkovej činnosti.
  4. Pracovnoprávne vzťahy. Subjekt. Objekt. Obsah. Druhy.
  5. Vznik pracovného pomeru. Pracovná zmluva. Dohoda o vykonaní práce. Dohoda o pracovnej činnosti.
  6. Zánik pracovného pomeru zo strany zamestnávateľa a zamestnanca.
  7. Zmena pracovného pomeru. Prevedenie. Preloženie. Pracovná cesta.
  8. Pracovný čas a doba odpočinku. Rozvrhnutie pracovného času.
  9. Odmeňovanie za prácu. Mzda. Plat. Odmena.
  10. Zodpovednosť za škodu v pracovnom práve zo strany zamestnanca a zamestnávateľa.
  11. Prekážky v práci na strane zamestnávateľa a zamestnanca.
  12. Štátna služba. Agentúrne zamestnávanie.
  13. Opakovanie.
skúška
povinný

Cieľ predmetu:

Cieľom predmetu je zoznámenie študentov s teoretickými prístupmi v andragogickom poradenstve, s teoretickými základmi poradenskej práce, metodickými nástrojmi a ich variantami aplikácií v praxi poradcu v priebehu jednotlivých poradenských fáz. Študenti získajú informácie o inštitúciách, ktoré sa poradenstvom pre dospelých zaoberajú a aktuálnu situáciu v oblasti andragogického poradenstva. V rámci prakticky orientovaných seminárov budeme pracovať s kazuistikami a prípadovými štúdiami z poradenskej praxe.

Výstupy štúdia:

  1. Zoznámenie sa s poradenskou teóriou a praxou.
  2. Naučiť sa analyzovať poradenské prípady s návrhmi na riešenie.
  3. Získavanie prehľadu o jednotlivých diagnostických a intervenčných metódach.
  4. Získanie orientácie v poradenskom systéme v SR.

Obsah:

  1. Andragogice poradenstvo – pojem, vymedzenie.
  2. Základné pojmy.
  3. Predmet a miesto andragogického poradenstva v sústave vied.
  4. Význam a funkcia poradenstva pre dospelé cieľové skupiny.
  5. Poradenské inštitúcie pre dospelých – štátny a súkromný sektor.
  6. Poradca – rola, požiadavky, pozitívne a negatívne prejavy poradcu.
  7. Klient – typy osobnosti.
  8. Formy poradenstva.
  9. Poradenský proces – ciele, fázy.
  10. Kariérne poradenstvo – typy osobnosti v pracovnom prostredí.
  11. Metódy práce poradcu v individuálnom poradenstve.
  12. Metódy práce poradcu v skupinovom poradenstve.
  13. Špecifika poradenstva pre ďalšie vzdelávanie.
  14. Poradenstvo pre sociálne a zdravotne znevýhodnené dospelé osoby.
zápočet
povinný

Cieľ predmetu:

Cieľ predmetu je stanovený na základe rozboru jazykových potrieb vzhľadom na požiadavky súdobej praxe v oblasti andragogiky. Výučba je zameraná na posilnenie aktívnych komunikačných zručností v každodenných situáciách. Rovnako je daný dôraz na profesijnú orientáciu učiva, odborný jazyk, aktivity a postupy rozvíjajúce ako komunikačné zručnosti, tak aj pasívne schopnosti porozumieť a zvládnuť odbornú literatúru na úrovni B1 podľa CEFR. Slovná zásoba je preferenčne orientovaná na profesijnú komunikáciu zodpovedajúcej úrovne tak, aby sa študent učil pohybovať v profesnej sfére. Opakovanie a prehlbovanie potrebných teoretických znalostí a precvičovanie jazykových prostriedkov všeobecných i odborných je podriadené hlavnému cieľu.

Výstupy štúdia:

  1. Používať základnú odbornú terminológiu v angličtine.
  2. Vysvetliť obsah a hlavné myšlienky anglického odborného videa, audia alebo textu.
  3. Porozumieť téme diskusie v anglickom jazyku na danú tému.

Obsah:

  1. Personality.
  2. Trait theory.
  3. Genetics and personality.
  4. Modern addictions.
  5. Internet addiction.
  6. Body image and eating disorders.
  7. Parapsychológmi.
  8. Mind over matter.
  9. Altered states of mind.
  10. With the future in mind (psychológia).
  11. Violencia a video hry.
  12. Case study: cyberbullying.
zápočet
povinný

Cieľ predmetu:

Predmet nadväzuje na kurz Metódy odbornej práce a jeho cieľom je oboznámiť študentov so záväznou metodikou pre písanie kvalifikačných prác, obsahovými a formálnymi požiadavkami kladenými na spracovanie prác tohto druhu a poskytnúť im informácie uľahčujúce spracovanie bakalárskej práce na požadovanej odbornej úrovni a pripraviť ich na jej úspešnú obhajobu.

Výstupy štúdia:

  1. Definovať tému, jej rámec a kontext na účely bakalárskej práce.
  2. Vyhľadať relevantné odborné zdroje v požadovanej kvalite a rozsahu.
  3. Spracovať teoretické východiská bakalárskej práce na základe kritickej analýzy vybraných zdrojov.
  4. Príprava záverečnej práce sa riadi vnútornými predpismi AMBIS vysoké školy, as, (Smernica rektorky VP-R-01 – Záverečná práca v bakalárskom a nadväzujúcom magisterskom štúdiu).

6. Semester

Cieľ predmetu:

Andragogická realita je neobyčajne heterogénna a vyvíja sa značne dynamicky. Témy andragogických diskurzov sa menia pod vplyvom sociálnej a vzdelávacej politiky, inovácií andragogickej praxe a meniacich sa ekonomických a spoločenských podmienok, ale aj v dôsledku meniacich sa nárokov účastníkov vzdelávania dospelých. Predmet Súčasný stav vzdelávania dospelých má tento vývoj reagovať a zoznámiť študentov s aktuálnymi trendmi andragogickej diskusie. Nevzťahuje sa teda na nejakú uzavretú problematiku a daný okruh otázok.

Po úspešnom absolvovaní predmetu budú študenti schopní:

  1. Aplikovať doposiaľ v štúdiu získané znalosti a kompetencie pri analýze najnovších trendov vzdelávania dospelých.
  2. Orientovať sa v najnovších trendoch andragogického diskurzu.
  3. Využívať príklady z praxe, s ktorými budete oboznámení.
  4. Kriticky posudzovať súčasné smery teórie a sociálnej a vzdelávacej politiky.
  5. Posúdiť stav českého vzdelávania dospelých na pozadí medzinárodnej diskusie a vývojových trendov.
  6. Využívať rôzne informačné zdroje a diskusné fóra pri svojom ďalšom vzdelávaní a sebavzdelávaní v odbore.
  7. Dôraz sa kladie na využívanie relevantných zahraničných zdrojov študentov.

Obsah predmetu:

  1. Vplyv koncepcie priemyslu a spoločnosti 4.0 na ďalšie vzdelávanie.
  2. Kvalita v ďalšom vzdelávaní.
  3. Profesionalizácia andragogických povolaní.
  4. Andragogická etika.
  5. Sebariadené a sebaurčené učenie.
  6. Zrovnoprávnenie formálneho, neformálneho a informálneho učenia.
  7. Súčasné trendy a modely učenia sa a vzdelávania dospelých.
skúška
povinný

Cieľ predmetu:

Cieľom predmetu je objasniť vo všeobecnom poňatí základné princípy a úkony riadenia projektov v rámci životného cyklu projektu v súlade so svetovými trendmi moderného projektového manažmentu. Hlavný dôraz je kladený na základnú terminológiu v oblasti riadenia projektu, na oblasť projektového riadenia, procesy projektového manažmentu, plánovanie a začatie projektu, riadenie projektových prác, projektovú kontrolu a uzavretie projektu. Neoddeliteľnou súčasťou je aj téma osobnosti projektového manažéra, jeho kariéra a etika. Absolvovanie predmetu by potom malo prispieť ku komplexnému pochopeniu všetkých aspektov projektového riadenia a malo by byť návodom pre začínajúcich projektových manažérov v praxi. Jedná sa o veľmi aktuálnu tému súčasnej doby, kedy je kladený veľký dôraz na znalosti projektových manažérov, zvládanie ich rolí, vedenie projektového tímu, samozrejme s akcentom na spracovanie projektového zámeru a následne vedenie agendy projektu. V oblasti vzdelávania dospelých sa projektový manažér môže veľmi dobre uplatniť pri zostavovaní, realizácii a evaluácii projektov realizovaných v rámci projektov ESIF.

Po úspešnom absolvovaní predmetu budú študenti schopní:

  1. Definovať projektové riadenie a jeho použitie s akcentom na terminológii.
  2. Zoznámiť sa so základným procesným modelom projektového manažmentu.
  3. Rekapitulovať najčastejšie problémy riadenia projektov v jednotlivých fázach s praktickými ukážkami.
  4. Definovať ciele projektu, informovať o základných metodických postupoch a systematizovať súvisiace dokumenty.
  5. Zoznámiť sa s oblasťou plánovania projektu, plánu riadenia kvality, komunikačného plánu a plánu projektovej dokumentácie.
  6. Odovzdať informácie o princípoch riadenia, koordinácii a komunikácii.
  7. Zoznámiť sa s významom monitorovania a kontroly projektu.
  8. Vymedziť osobnosť manažéra projektu, jeho kariéru a etické normy.

Obsah predmetu:

  1. Riadenie projektu, terminológia, manažment, organizačná štruktúra.
  2. Svetové štandardy projektového riadenia, IPMA, PMI a PRINCE 2.
  3. Projektový manažment, životný cyklus projektu, projektové riadenie, voľba nástrojov.
  4. Procesy projektového manažmentu, procesné modely, problémy riadenia projektov.
  5. Začatie projektu, projektové dokumenty, formulácia cieľov, náklady projektu a stanovenie ceny.
  6. Plánovanie projektu, rozpis prác, časový plán projektu, obsadenie projektových rolí, komunikačný plán.
  7. Rozpočet projektu, plán projektovej dokumentácie.
  8. Proces riadenia projektu, koordinácia, komunikácia, kooperácia, hľadanie riešení a zhoda členov v tíme.
  9. Monitorovanie a projektová kontrola, metódy kontroly, kontrolné systémy, reporty o stave projektu.
  10. Uzavretie projektu, proces, výstupy, analýzy, administratívne uzavretie projektu.
  11. Integrované riadenie projektov, zmeny, riziká, nástroje analýzy rizík, koncept kvality, zodpovednosť.
  12. Osobnosť a kariéra manažéra projektu, autorita.
  13. Etické a kultúrne normy manažéra projektu.
  14. Riadenie a efektívna tímová komunikácia, manažérske štýly.
zápočet
povinný

Cieľ predmetu:

Cieľom predmetu je zvýšiť previazanosť štúdia s potrebami praxe, konkrétne potrebami personálnej práce a pomôcť študentom sa lepšie pripraviť na požiadavky budúcich potenciálnych zamestnávateľov. Študentovi by tento predmet mal umožniť overiť si nadobudnuté vedomosti z oblasti svojho študijného odboru. oretické vedomosti a získať tak ucelenejšiu orientáciu v určitej problematike.

Po úspešnom absolvovaní predmetu budú študenti schopní:

  1. Posúdiť aplikovateľnosť nadobudnutých znalostí a zručností v konkrétnom pracovnom prostredí.
  2. Zhodnotiť získané pracovné skúsenosti.
  3. Reflektovať vlastné silné a slabé stránky v súvislosti s pracovným prostredím a pracovným profilom.

Obsah predmetu:

Na úvodnom seminári budú študenti oboznámení s podmienkami, obsahom a organizáciou odbornej praxe. Všetky potrebné formuláre študent nájde na stiahnutie v interaktívnych osnovách IS:

  1. Plán odbornej praxe.
  2. Zmluvu o zabezpečení odbornej praxe študenta.
  3. Záverečnú správu o realizácii odbornej praxe a zápočtovú prácu.

Študent absolvuje prax vo vybranej a školou schválenej organizácii. O priebehu praxe študent spracuje záverečnú správu.

zápočet
povinný

Cieľ predmetu:

Náplňou predmetu je príprava bakalárskej práce pod vedením vedúceho práce. Študujúci má za povinnosť počas prípravy práce konzultovať s vedúcim práce pomocou osobných konzultácií alebo e-mailom minimálne v týchto etapách (splnenie konzultácií je podmienkou udelenia zápočtu v príslušných predmetoch, ktorých náplňou je príprava bakalárskej práce).

Po úspešnom absolvovaní predmetu budú študenti schopní:

  1. Spracovať systematickú rešerš odbornej literatúry na tému bakalárskej práce.
  2. Pripraviť plán výskumu vrátane tvorby výskumných otázok a hypotéz, plánu zberu dát a analytických stratégií.
  3. Realizovať výskumný projekt na tému bakalárskej práce.
  4. Publikovať výsledky vlastného výskumu vo forme bakalárskej práce.
  5. Príprava bakalárskej práce sa riadi vnútornými predpismi AMBIS vysoké školy, as (Smernica rektorky č. 1/2022 Záverečná práca v bakalárskom a nadväzujúcom magisterskom štúdiu).

Garant študijného programu

PhDr. Ivana Shánilová, Ph.D.

Študovala pedagogiku a andragogiku. Vo svojom odbore sa venuje vzdelávaniu dospelých, pedagogike, pedagogickému výskumu, didaktike a gerontagógii. Zaujíma sa aj o projektové riadenie a hodnotenie vo vzdelávaní. Dlhodobo pôsobí v oblasti ďalšieho vzdelávania pedagogických zamestnancov, spolupracuje na projektoch EÚ.

Prečo študovať práve u nás?

Viac ako 50

zahraničných partnerských univerzít 

82%

študentov odporúča študium na Ambis

Až 98 %

naši absolventi sa uplatnia na trhu práce

32 rokov

praktických skúseností v oblasti vzdelávania 

18k +

úspešných absolventov od roku 2001

6 rokov

sme najväčšia súkromná univerzita v ČR