Ekonomika a manažment podniku

Dvojročné nadväzujúce magisterské štúdium

Školné

od 1 590 €
za semester

Program

Ekonomika a manažment podniku

Miesto

Bratislava

Titul

Inžinier (Ing.)

Prihláste sa na akademický rok 2024/25!

Staňte sa lídrom, ktorý môže zastávať najvyššie pozície v domácich a medzinárodných inštitúciách.

Prevedieme vás svetom teórie a predovšetkým praxe manažmentu. Zdokonalíme vaše zručnosti pri riešení reálnych manažérskych situácií prostredníctvom prípadových štúdií a manažérskych hier. Získate vedomosti a zručnosti v oblasti ľudských zdrojov, marketingu a financií, ktoré môžete využiť vo vrcholovom manažmente.


Uplatnenie:

  • Kariérny diplomat

  • Politický, bezpečnostný a ekonomický diplomat

  • Analytik medzinárodných vzťahov

  • Kultúrny a športový diplomat

Kľúčové oblasti štúdia:

  • Politická komunikácia a politický marketing

  • Globálne problémy ľudstva

  • Terorizmus ako bezpečnostná hrozba

  • Geopolitika

Vyučujúca presne vie,
o čom hovorí.

Na študijnom ma poznajú po mene.

Každá chvíľa v škole je pre mňa užitočná.

Na Ambis môžete novo študovať aj dištančne (online)

Cenné skúsenosti počas štúdia

Počas štúdia si vyskúšate úlohu diplomata v našom projekte AMBASSAD. Tu sa pod dohľadom skutočných diplomatov naučíte úlohy veľvyslanca, atašé, konzula atď.

Chcem sa prihlásiť na štúdium!

Poskytnite nám o sebe niekoľko informácií a my sa vám ozveme s pozvánkou na pohovor.

Zaujíma nás názor našich študentov

Ako vyzerá štúdium na Ambis? Pozrite si referenčnú stránku!

Orientačný študijný plán

Pozrite sa na predmety, ktoré absolvujete od 1. do 4. semestra, a na to, čomu sa budete venovať. Ak vám niečo nie je jasné, napíšte nám.

Názov predmetu

1. Semester

Zameranie predmetu:

Zoznámenie sa s pokročilými aspektmi súčasnej mikroekonomickej teórie s cieľom umožniť kvalifikovanú orientáciu v aktuálnych ekonomických problémoch a otázkach.

Hlavné témy – obsah predmetu:

  1. Úvod do ekonómie a matematického aparátu.
  2. Optimum spotrebiteľa – indiferenčná analýza.
  3. Analýza dopytu. Elasticity dopytu.
  4. Produkcia a náklady v krátkom období.
  5. Produkcia a náklady v dlhom období.
  6. Príjmy. Zisk. Maximalizácia zisku.
  7. Monopol a monopolistická konkurencia na trhoch výrobkov a služieb.
  8. Oligopol na trhoch výrobkov a služieb.
  9. Trh práce – rozhodovanie domácností.
  10. Trh práce – rozhodovanie firiem.
  11. Trh kapitálu.
  12. Trhové zlyhanie. Mikroekonomická politika štátu.
povinný

Zameranie predmetu:

Cieľom predmetu je prehĺbiť, rozvíjať a integrovať znalosti získané pri štúdiu základných kurzov manažmentu. Súčasne sa predmet zameriava na pochopenie „manažérskeho modelu“ ako vedomú voľbu manažérov, ako „riadiť a viesť organizáciu“, jeho komplexné uchopenie v kontexte tradičných a alternatívnych paradigiem. Súčasťou predmetu je zameranie na inovácie manažmentu, ktoré hľadajú odpovede na výzvy manažérov 21. storočia.

Hlavné témy – obsah predmetu:

  1. Model/systém riadenia organizácie – integrujúci pohľad na mäkké a tvrdé prvky riadenia.
  2. Prostredie manažérskej práce.
  3. Strategické riadenie podniku v globálnom kontexte. Globalizácia a globálne podniky, príležitosti a riziká.
  4. Organizačná architektúra podniku v podmienkach 21 storočia.
  5. Princípy manažérskej práce manažéra 21. storočia.
  6. Štruktúra a obsah manažérskej práce.
  7. Model kritických faktorov úspechu organizačnej jednotky.
  8. Podnikové manažérske procesy a ich optimálne nastavenie.
  9. Význam IS/ICT a priemyslu 4.0 - management zmeny.
  10. Podniková kultúra a jej vplyv na riadenie podniku.
  11. Tvorivé vedenie spolupracovníkov („leadership“) – prednáška odborníka z praxe.
  12. Inovácia v manažmente.

Zameranie predmetu:

Cieľom predmetu je poskytnúť študentom informácie týkajúce sa výberu témy a vedúceho diplomovej práce, požiadaviek vysokej školy na administratívny priebeh procesu spracovania diplomovej práce až po jej obhajobu pri štátnej záverečnej skúške. Študenti získajú dôležité informácie týkajúce sa väzby témy a obsahu diplomovej práce na študovaný program, dôraz je kladený na zoznámenie študentov s vhodnou štruktúrou diplomovej práce a správne obsahové naplnenie jednotlivých častí. Seminár je zameraný predovšetkým na zoznámenie s formálnymi požiadavkami na spracovanie diplomovej práce, vyhľadávanie odborných a vedeckých zdrojov, ich správne citovanie a prevenciu plagiátorstva.

Hlavné témy – obsah predmetu:

  1. Výber témy a vedúceho práce.
  2. Základné procesné požiadavky - smernica rektora k záverečným prácam.
  3. Štruktúra záverečnej práce.
  4. Zdroje odbornej a vedeckej literatúry, práca s nimi.
  5. Citácia, citačné normy, prevencia plagiátorstvo.
  6. Dáta a ich zber.

Zameranie predmetu:

Cieľom výučby je zoznámiť študujúcich so základnými pojmami, ktoré sú dôležité pre podnikanie. Tým tak vytvoriť základné predpoklady pre orientáciu študentov v podnikateľských právnych vzťahoch. Študenti by mali získať základné informácie o právnych otázkach začatia podnikania v rôznych formách, nech sa jedná ako o samostatné podnikanie, tak aj o spoločné podnikanie. V tomto smere získajú študenti povedomie o obchodných korporáciách, ich organizačnej štruktúre ao právnych vzťahoch, do ktorých obchodné korporácie navonok vstupujú.

Hlavné témy – obsah predmetu:

  1. Pojem a pramene českého obchodného práva, európske obchodné právo.
  2. Majetkoprávne postavenie podnikateľa (obchodný závod, vnútorné členenie obchodného závodu, rodinný závod, koncernový závod).
  3. Verejnoprávny rámec podnikania (podmienky podnikania, živnostenské a neživnostenské podnikanie, obchodný a živnostenský register).
  4. Právne formy spoločného podnikania (zmluvné formy spoločného podnikania, právnické osoby a zoskupenia).
  5. Právo obchodných korporácií.
  6. Právne formy a ďalšie triedenie obchodných korporácií.
  7. Vytvorenie obchodnej korporácie, účasť v obchodnej korporácii, organizačná štruktúra obchodnej korporácie.
  8. Záväzky s účasťou podnikateľa (špecifikácia postavenia podnikateľa v záväzkových vzťahoch, zvláštne a typické spôsoby uzatvárania zmlúv podnikateľom).
  9. Typické zaisťovacie inštitúty v podnikaní (zaistenie a utvrdenie dlhu vo vzťahoch podnikateľa, finančná záruka, záložné právo k podielu v obchodnej korporácii, záložné právo k cennému papieru, finančné zabezpečenie).
  10. Špecifiká zmlúv v oblasti podnikania (kúpna zmluva, dispozícia s obchodným závodom, zmluva o dielo, nájom v podnikaní, lízing, zmluvy príkazného typu v podnikaní).
  11. Právo proti obmedzovaniu hospodárskej súťaže, nekalá súťaž.
  12. Riešenie podnikateľských sporov (civilné súdne konanie, rozhodcovské konanie). Prednáška odborníka z praxe, rozhodcu Rozhodcovského súdu pri Hospodárskej komore Českej republiky a Agrárnej komore Českej republiky.

Zameranie predmetu:

Zoznámiť poslucháčov s využitím štatistických metód pre analýzu a interpretáciu dát, so základmi matematickej štatistiky, korelačnej a regresnej analýzy, analýzy rozptylu as princípmi ekonometrického modelovania. Po úspešnom absolvovaní budú študenti schopní samostatne používať významné štatistické metódy na riešenie ekonomických úloh a získané znalosti v oblasti ekonometrického modelovania aplikovať v praxi ako nástroj analýzy a prognózy.

Hlavné témy – obsah predmetu:

  1. Štatistická analýza dát.
  2. Bodové a intervalové odhady. Testy štatistických hypotéz.
  3. Korelačná analýza.
  4. Analýza rozptylu.
  5. Regresná analýza.
  6. Metódy štatistického porovnávania. Indexná analýza.
  7. Analýza časových radov. Dekompozícia a sezónne očisťovanie časových radov.
  8. Predmet a metóda ekonometrie.
  9. Ekonometrické modelovanie, dáta a metodológie.
  10. Autokorelácia a heteroskedasticita v analýze časových radov.
  11. Úvod do lineárnej regresie.
  12. Jednoduchý lineárny regresný model. Lineárne modely.

2. Semester

Zameranie predmetu:

Predmet je zameraný najmä na hlavných determinantov a podmienky makroekonomickej rovnováhy v krátkom, strednom a dlhom období, príčiny a možnosti ovplyvnenia makroekonomického krátkodobého cyklu a dlhodobého ekonomického rastu, na problémy, dôsledky a možnosti liečenia makroekonomických nerovnováh v krátkom, strednom a dlhom období a na analýzu účinnosti. Na analýzu sa používajú vybrané makroekonomické modely zohľadňujúce podmienky otvorenej ekonomiky.

Hlavné témy – obsah predmetu:

  1. Základné makroekonomické ukazovatele a ich vývoj v českej ekonomike.
  2. Teória spotreby a investícií.
  3. Model produkt‑výdavky. Rovnováha na trhu výrobkov a služieb, krivka IS.
  4. Trh peňazí, rovnováha trhu peňazí a ostatných finančných aktív, krivka LM. Podmienky rovnováhy na trhu výrobkov a služieb a trhu peňazí a OFA (IS-LM).
  5. Platobná bilancia, vonkajšia ekonomická rovnováha, menový kurz.
  6. Vonkajšia ekonomická rovnováha a krivka BP. Podmienky súčasnej vnútornej a vonkajšej rovnováhy.
  7. Agregátny dopyt a jeho determinanty.
  8. Trh práce a zamestnanosť. Makroekonomická produkčná funkcia.
  9. Agregátna ponuka v krátkom a dlhom období a jej súvislosť s trhom práce – vybrané koncepty.
  10. Makroekonomická rovnováha a nerovnováha. Podmienky a determinanty makroekonomickej rovnováhy v modeli AD-AS. Príčiny a dôsledky krátkodobých nerovnováh, ekonomický cyklus.
  11. Makroekonomické nerovnováhy a ich dôsledky. Nezamestnanosť a inflácia a možnosti ich riešenia fiškálnou a monetárnou politikou. Výhody a nevýhody fiškálnej a monetárnej politiky.
  12. Dlhodobý ekonomický rast a jeho determinanty.

Zameranie predmetu:

Predmet nadväzuje na základné znalosti z účtovníctva (metódy a princípy). Cieľom je podať prehľad o možnostiach a metodických postupoch spracovania informácií na účely hodnotového riadenia podniku a najmä jeho vnútropodnikových organizačných jednotiek s ohľadom na predmet činnosti a organizačnú štruktúru podniku. Študenti sú po ukončení predmetu schopní vyhodnotiť informácie poskytované systémom vnútropodnikového účtovníctva o jednotlivých vnútropodnikových útvaroch a výkonoch podniku a využiť ich na účely vnútropodnikového riadenia.

Hlavné témy – obsah predmetu:

  1. Úvod do štúdia manažérskeho účtovníctva, priebeh štúdia predmetu. Podstata a funkcia manažérskeho účtovníctva.
  2. Poňatie a členenie nákladov a výnosov v manažérskom účtovníctve, kritériá racionality nákladov, finančné poňatie nákladov, hodnotové poňatie nákladov, ekonomické poňatie nákladov, možnosti členenia nákladov.
  3. Nákladové funkcie, analýza nákladov, bod zvratu.
  4. Kalkulácia, metódy (absorpčná kalkulácia – jednoduchá kalkulácia delením, kalkulácia s pomerovými číslami, prirážková kalkulácia, kalkulácia v združenej výrobe).
  5. Kalkulácia variabilných nákladov, moderné metódy kalkulácie (ABC).
  6. Kalkulačný systém a jeho využitie.
  7. Možnosti zachytávania účtovných informácií o činnosti vnútropodnikových útvarov, jednookruhová sústava, dvojokruhová sústava.
  8. Vplyv charakteru činnosti na zachytávanie operácií v nákladovom účtovníctve – výkonová orientácia, zodpovednostná orientácia.
  9. Rozpočetníctvo, vymedzenie rozpočtov, metódy rozpočtovania.
  10. Využitie rozdielových metód na účely riadenia vnútropodnikových útvarov (metóda štandardných nákladov a výnosov a odchýlok).
  11. Celopodnikový rozpočet (rozpočet investícií, rozpočtová súvaha, rozpočet finančných tokov), krátkodobé rozpočty.
  12. Externá prednáška: Zástupca softvérovej firmy (POHODA, PREMISOFT, HELIOS a pod.), analýza organizačnej štruktúry a činnosti účtovnej jednotky pre účely nastavenia vhodných členiacich kritérií a efektívneho vnútropodnikového riadenia, možná podoba výkazov pre vnútropodnikové riadenie.

Zameranie predmetu:

Predmet umožní študentom získať a prehĺbiť teoretické a praktické znalosti o marketingu. Pozornosť je zameraná na strategický marketingový proces, vplyv globalizácie na marketing, systemizáciu stratégií v súvislosti s marketingovými nástrojmi, metodologickými princípmi, postupmi i problémami marketingového výskumu, na metódy výskumu a dátové zdroje. Hlavný dôraz sa bude klásť na poznanie praktickej stránky problematiky vo vzťahu k sociálno-ekonomickému riadeniu podniku, mesta či regiónu. Neoddeliteľnou súčasťou výučby je praktická realizácia vlastného marketingového výskumu. Jeho téma vychádza z požiadaviek praxe.

Hlavné témy – obsah predmetu:

  1. Podstata marketingovej filozofie. Marketingová koncepcia a jej vývoj. Holistická koncepcia marketingu.
  2. Marketing a globalizácia.
  3. Hybné sily v marketingovom okolí podniku a ich vplyv na postavenie zákazníka. Vzťahový marketing.
  4. Strategický marketingový proces. Vízia, misia, marketingový plán.
  5. Nástroje situačnej analýzy.
  6. Segmentácia trhu, cielený marketing a positioning.
  7. Marketingový mix. Systemizácia stratégií podľa marketingového mixu, uplatnenie metód analýzy produktového portfólia.
  8. Postavenie marketingového výskumu vo firme. Marketingový výskum ako proces.
  9. Príprava a realizácia výskumného projektu. Predmet výskumu. Definovanie výskumnej otázky.
  10. Voľba zdrojov dát a metód výskumu. Primárne a sekundárne výskum. Kvantitatívny a kvalitatívny výskum. Interpretácia výsledkov výskumu. Spracovanie výskumnej správy.
  11. Aplikácia marketingového výskumu. Prípadová štúdia z praxe – prednáška odborníka z praxe.
  12. Etika marketingového výskumu.
voliteľný

3. Semester

Zameranie predmetu:

Zoznámiť študentov so strategickou rolou riadenia ľudských zdrojov v organizácii. Predmet umožňuje študentom spoznať špecifické problémy riadenia ľudských zdrojov. Nadväzuje na predmet MLZ v bakalárskom študijnom programe. Študujúci získa potrebné zručnosti a znalosti z relevantných oblastí s dôrazom na strategické prístupy riadenia ľudských zdrojov, rozvoj a vzdelávanie pracovníkov, riadenie výkonu. Poskytuje poslucháčom znalosti pre výkon manažérskych funkcií a príklady z praktického uplatnenia poznatkov v manažérskej praxi.

Hlavné témy – obsah predmetu:

  1. Poňatie, význam a rozdiely ľudských zdrojov a ľudského kapitálu.
  2. Činnosti riadenia ľudských zdrojov v organizácii.
  3. Fungovanie trhu práce a odlišné prístupy k zamestnávaniu ľudí.
  4. Význam a opatrenia štátnej politiky zamestnanosti.
  5. Stratégia rozvoja ľudského kapitálu a potenciálu.
  6. Riadenie rozvoja pracovníkov – modely a osi stratégie.
  7. Aplikácia kompetenčného prístupu v rozvoji a vzdelávaní pracovníkov.
  8. Poňatie a nástroje riadenia znalostí, talentov, diverzity.
  9. Riadenie pracovného výkonu a kvality v organizácii.
  10. Príklady medzinárodného riadenia ľudských zdrojov.
  11. Prednáška odborníka z praxe o realizácii ŘLZ v organizácii a nových prístupoch.
  12. Činnosti personalistu a manažéra v manažmente ľudských zdrojov v organizácii.

Zameranie predmetu:

Náplňou predmetu je príprava diplomovej práce pod vedením vedúceho práce. Študujúci má za povinnosť počas prípravy práce konzultovať s vedúcim práce pomocou osobných konzultácií alebo e-mailom v dohodnutom rozsahu (splnenie konzultácií je podmienkou udelenia zápočtu).

Metódy hodnotenia:

  1. Zápočet udeľuje vždy vedúci záverečnej práce. Udelenie zápočtu je spravidla viazané na odovzdanie polovice záverečnej práce vedúcemu práce.

Zameranie predmetu:

Predmet je zameraný na problematiku verejných financií, štátnej správy a samosprávy, manažmentu vo verejnej správe a problematiku regionálneho rozvoja. Študent si osvojí praktické znalosti fungovania systému verejnej správy (štátnej správy i samosprávy) vo väzbe na verejné financie a regionálny rozvoj vrátane mnohých špecifík, úskalia, príkladov, dobrých praxí i chýb. Tiež získa základný prehľad o metódach, nástrojoch a technikách riadenia a financovania vo verejnej správe a problematiku regionálneho rozvoja.

Hlavné témy – obsah predmetu:

  1. Úvod k verejným financiám, verejnej správe a regionálnemu rozvoju, základné pojmy.
  2. Problematika verejnej správy, štátnej správy, samosprávy.
  3. Základy verejnej ekonómie, financovanie vo verejnej správe, základy rozpočtovania štátu a samospráv.
  4. Verejné financie: špecifiká výdavkov na zamestnancov, riadenie ľudských zdrojov, odmeňovanie.
  5. Verejné výdavky – verejné služby, verejné projekty a verejné zákazky.
  6. Riadenie finančných rizík, problematika korupcie a podvodov.
  7. Kontrolné mechanizmy, systém finančnej kontroly, kritériá 3E (efektívnosť, hospodárnosť, účinnosť).
  8. Ciele a stratégie vo verejnej správe – význam pre verejné financie a regionálny rozvoj.
  9. Analýzy a rozhodovanie vo verejnej správe – všeobecne a vo väzbe na verejné financie a regionálny rozvoj.
  10. Finančné dáta a analýzy, problematika úspor a plytvania.
  11. Problematika regionálneho rozvoja v ČR, fondy EÚ (kohézna politika EÚ).
  12. Prednáška odborníka z praxe: Regionálny rozvoj a dotačný manažment (príležitosti a hrozby pre manažérov a ekonómov).

Course Objectives:

To urobí študentov s nedokončeným pohľadom na rozvoj externých determinantov českej národnej ekonomiky, ktoré sú reprezentované globálnou ekonomikou štruktúry vývoja, zmien v globalizácii a interdependencii procesov, a influencie medzinárodného politického prostredia s emphasis on geopolitics.

Hlavné témy – obsah predmetu:

  1. Subject and methods of examining the global economy and geopolitics.
  2. Original, vývoj a perspektívy globálnej ekonomiky.
  3. Multi-level štruktúra globálnej ekonomiky a geopolitík.
  4. The subjects of the global economy and international politics.
  5. Systém medzinárodnej ekonomickej relativity a politické determinanty svojho rozvoja.
  6. Principles, mechanizmy, nástroje a teoretické koncepcie medzinárodných ekonomických a geopolitických vzťahov.
  7. Rozvoj dynamických skutočných globálnych ekonomík a geopolitík. (Lecture of a practicioner).
  8. Structural rozvoja a zmeny v globálnej ekonomice s jej future.
  9. Global problems and contradictions of the global economy and their relation to geopolitice.
  10. Inštitučná superštruktúra globálnej ekonomiky a medzinárodných politík.
  11. Geopolitics ako časť international politics and jeho influence on the global economy.
  12. Structure and concepts of global management of the global economy and geopolitics.

Zameranie predmetu:

Zoznámiť poslucháčov s rôznymi aspektmi správy a riadenia informačných systémov (IS). Prezentovať osvedčené metodické postupy, štandardy a normy pre správu a riadenie IS podniku a zdôrazniť ich previazanosť s postupmi, štandardmi a normami používanými pri tvorbe globálnej informačnej stratégie podniku, pri vývoji IS a pri riadení bezpečnosti a kvality IS. Prezentovať princípy a prednosti procesného riadenia a potenciál informačných systémov a technológií ako zásadných inovačných aktív hospodárskeho subjektu zvyšujúcich jeho konkurencieschopnosť v modernej informačnej spoločnosti.

Hlavné témy – obsah predmetu:

  1. Vymedzenie obsahu predmetu, nadväznosti na iné predmety, požiadavky na zápočty a na skúšku. Opakovanie znalostí z predmetu OIS. Procesy. Úloha procesného riadenia vo firme.
  2. Úrovne a nástroje pre popis procesov.
  3. ITIL v. 2 – metodický rámec pre IT manažment.
  4. Service Desk, riadenie incidentov, problémov a zmien v rámci ITILu v. 2.
  5. ITIL v. 3 – charakteristika, štruktúra, vybrané procesy. Systém certifikácie znalostí v oblasti ITSM.
  6. CobIT v. 4. 1. – metodický rámec pre IT governance. Domény, procesy, princípy, metriky. CobIT v. 5.
  7. Val IT – metodický rámec pre riadenie IT investícií. Domény, procesy.
  8. Risk IT – metodický rámec pre riadenie IT rizík. Domény, procesy. Ďalšie štandardy. Operačné riziká bánk.
  9. TOGAF – metodický rámec pre riadenie podnikovej a IS/ICT architektúry.
  10. Nástroje na podporu správy a riadenia IS/ICT.
  11. Prednáška odborníka z praxe: Riadenie kvality vývoja informačných systémov a softvéru.
  12. Manažér IT útvaru – profil pozície, štruktúra kvalifikačných požiadaviek.
voliteľný

4. Semester

Zameranie predmetu:

Cieľom predmetu je objasniť podstatu čiastkových problematík finančného manažmentu, ich vzájomnú previazanosť, koncepciu a prepojenie do života podniku od operatívneho riadenia až po strategické riadenie financií podnikateľskej jednotky. Študentom bude poskytnutý teoretický základ, na ktorý nadviaže osvojenie praktických prístupov k riešeniu problémov v jednotlivých oblastiach finančného manažmentu.

Hlavné témy – obsah predmetu:

  1. Finančný manažment a jeho úlohy.
  2. Finančná a majetková štruktúra podniku.
  3. Peňažné toky podniku.
  4. Riadenie obežného majetku podniku.
  5. Interné zdroje financovania podniku.
  6. Externé zdroje financovania podniku.
  7. Využitie faktora rizika a času vo finančnom rozhodovaní.
  8. Finančná analýza a jej využitie.
  9. Pomerové a súhrnné ukazovatele finančnej analýzy.
  10. Využitie finančných trhov v kontexte potrieb finančného manažmentu.
  11. Kapitálové plánovanie.
  12. Investičné rozhodovanie.

Zameranie predmetu:

Náplňou predmetu je príprava diplomovej práce pod vedením vedúceho práce. Študujúci má za povinnosť počas prípravy práce konzultovať s vedúcim práce pomocou osobných konzultácií alebo e-mailom. Udelenie zápočtu je viazané na odovzdanie finálnej verzie záverečnej práce e-mailom vedúcemu práce.

povinný

Zameranie predmetu:

Cieľom predmetu je zvýšiť previazanosť štúdia s potrebami praxe, teda potrebami reálneho ekonomického života, a lepšie tak reagovať na požiadavky budúcich potenciálnych zamestnávateľov absolventov. Predmet Odborná prax prebieha v 4. semestri štúdia, dĺžka praxe za celé štúdium je teda 6 týždňov. Študent môže prax splniť tromi spôsobmi:

  1. Navrhne si sám organizáciu, s ktorou sa dohovorí a prax u nej absolvuje.
  2. Študent pracuje v organizácii, ktorá svojou činnosťou priamo súvisí so študijným programom a je v súlade s profilom absolventa. Potom si môže predmet praxe splniť vo svojom zamestnaní. Predmet nemožno uznať spätne podľa nariadenia NAU. Predmet musí študent splniť celý, nie len časť.
  3. Študent má možnosť využiť zmluvne zaistené organizácie, ktoré so školou spolupracujú.
  4. Študent vypracuje Správu o realizácii odbornej praxe, ktorej súčasťou bude vlastné zhodnotenie pôsobenia v organizácii a tiež prehľad projektov a úloh, na ktorých študent spolupracoval.
voliteľný

Prečo študovať práve u nás?

Viac ako 50

zahraničných partnerských univerzít 

82%

študentov odporúča študium na Ambis

Až 98 %

naši absolventi sa uplatnia na trhu práce

32 rokov

praktických skúseností v oblasti vzdelávania 

18k +

úspešných absolventov od roku 2001

6 rokov

sme najväčšia súkromná univerzita v ČR