Zameranie predmetu:
Predmet umožní študentom získať a prehĺbiť teoretické a praktické znalosti o marketingu. Pozornosť je zameraná na strategický marketingový proces, vplyv globalizácie na marketing, systemizáciu stratégií v súvislosti s marketingovými nástrojmi, metodologickými princípmi, postupmi i problémami marketingového výskumu, na metódy výskumu a dátové zdroje. Hlavný dôraz sa bude klásť na poznanie praktickej stránky problematiky vo vzťahu k sociálno-ekonomickému riadeniu podniku, mesta či regiónu. Neoddeliteľnou súčasťou výučby je praktická realizácia vlastného marketingového výskumu. Jeho téma vychádza z požiadaviek praxe.
Hlavné témy – obsah predmetu:
- Podstata marketingovej filozofie. Marketingová koncepcia a jej vývoj. Holistická koncepcia marketingu.
- Marketing a globalizácia.
- Hybné sily v marketingovom okolí podniku a ich vplyv na postavenie zákazníka. Vzťahový marketing.
- Strategický marketingový proces. Vízia, misia, marketingový plán.
- Nástroje situačnej analýzy.
- Segmentácia trhu, cielený marketing a positioning.
- Marketingový mix. Systemizácia stratégií podľa marketingového mixu, uplatnenie metód analýzy produktového portfólia.
- Postavenie marketingového výskumu vo firme. Marketingový výskum ako proces.
- Príprava a realizácia výskumného projektu. Predmet výskumu. Definovanie výskumnej otázky.
- Voľba zdrojov dát a metód výskumu. Primárne a sekundárne výskum. Kvantitatívny a kvalitatívny výskum. Interpretácia výsledkov výskumu. Spracovanie výskumnej správy.
- Aplikácia marketingového výskumu. Prípadová štúdia z praxe – prednáška odborníka z praxe.
- Etika marketingového výskumu.